" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

03 February 2009

Najib vs DSAI,Siapa Menang Akhirnya?-malaysiakini

Semua sudah maklum yang BN dah menuju era kejatuhannya.Oleh kerana itu BN terutama Najib yang bakal menjadi PM pada Mac ini berhempas pulas untuk mempertahankan 'Bahtera Kesayangan' mereka.Keluarganya bergantung harap kepada UMNO secara tradisi lagi.Najib tidak akan sekali-kali menyerah kalah dalam Game ini.Jadi Najib akan terus berusaha dengan gigih untuk meneruskan Dinasty ini.

Penyakit yang paling serius yang terpaksa Najib tempoh adalah kes pembunuhan Al-Tantuya.Selagi kes ini belum selesai,maka selagi itulah kes ini akan menghantui dirinya.Samada beliau terlibat atau tidak,rakyat dinegara ini telah mengamati kes ini dengan serius & penuh minat.

Dari segi anak2 muda pula,Najib sudah tentunya bermasaalah kerana zaman telah berubah.Anak Muda sekarang sudah berfikiran kedepan.Mereka merasakan sudah tidak terikat dengan pemikiran perjuangan kebangsaan yang sebelum ini mejadi mentera paling mujarab kepada UMNO.Mereka lebih mefokuskan kearah Pembaharuan dan sudah jemu dengan 'Retorik Kebangsaan'.

Nampaknya yang menjadi lawan kepada Najib bukan calang2 orang.Individu ini adalah Dato' Seri Anwar Ibrahim(DSAI).Beliau terkenal dengan sifat yang tidak mudah berputus asa.Kecekalan yang ada pada dirinya dalam mengharungi berbagai dugaan telah membawa kepada kejayaannya.

Walaupun bermacam cara telah digunakan untuk menjatukan DSAI yang telah membawa kepada penahanan beliau sampai ke penjara,beliau masih boleh bangkit untuk meneruskan Perjuangannya.Penderitaan beliau semasa dalam tahanan telah menambahkan lagi semangatnya serta kesilapan percaturan yang lalu menjadi sebagai pengajaran.

Oleh itu,kalaulah game ini merupakan pusingnan akhir bagi mereka berdua dan kemenangan memihak kepada DSAI,bersiap sedialah wahai Najib kerana Dinasty Bangsawanmu dan seluruh organisasi,akan menjadi bahan arkib untuk tatapan kepada generasi yang akan datang.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA