" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

07 February 2009

Husam kata BN lanun rampas kuasa

Dato' Husam Musa

Lanun adalah sejenis kumpulan manusia yang tidak mengikuti undang2 dan mana2 pihak yang tidak mengikuti undang2 pada asasnya mereka adalah lanun.

Rampasan kuasa yang berlaku di Perak membuktikan bahawa pimpinan Umno/BN termasuk dalam golongan lanun kerana tidak menghormati dan mengikuti undang2 Perlembagaan negeri Perak.Umno/BN tahu bahawa mengikut perlembagaan negeri Perak perlu ada undinya tidak percaya barulah kerusi MB kosong dan pimpinan Umno/BN boleh mengangkat sumpah.

Mereka mengambil orang yang dituduh terlibat dengan rasuah sebagai orang yang menyokong pembentukan kerajaan (BN) sebagai tekanan dan cara yang mereka lakukan betul2 lanun.

Lanun ini tidak ada hati perut dan tidak ada undang2 dan Adun PR adalah wakil rakyat yang telah dipilih oleh rakyat, jadi kalau orang itu ada hati perut mereka tidak akan buat kerja seperti ini kerana ia melukakan perasaan rakyat.Tetapi Umno/BN merupakan lanun yang tak ada hati perut jadi mereka tidak peduli perasaan rakyat.

Saya berharap rakyat di negeri Perak terus mendesak Sultan Perak supaya membubarkan DUN Perak yang masih sah dikuasai PR.Bantahan itu perlu berterusan jika tidak Malaysia tidak mempunyai kedaulatan undang2.Kita mahu pertahankan kedaulatan undang2 dan MB, Dato' Nizar Jamaluddin adalah lambang mempertahankan kedaulatan undang2.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA