" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

13 January 2009

Tiada intergriti punca Ezam tidak lagi dihormati - Husam

Kemunculan bekas Ketua Angkatan Muda KeADILan (AMK), Ezam Mohd Noor di Kuala Terengganu tidak mampu membantu Umno memandangkan intergritinya sudah dipertikaikan.Biar pun kali ini Ezam hadir dengan ugutan mahu mendedahkan surat damai antara Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad, namun ia tidak lebih sekadar gimik politik.
Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa berkata, integriti bekas Setiausaha Politik Anwar itu sudah tidak boleh dipercayai berdasarkan dakwaan-dakwaan penyelewengan pemimpin negara sebelum ini tidak didedahkan.

"Saya kenal Ezam, dah berapa kali dia mendakwa akan mendedahkan pelbagai jenis penyelewengan. Dulu dia kata ada menyimpan enam kotak maklumat berhubung penyelewengan yang dilakukan Dr Mahathir.Sehingga kini pun dia tidak didedah apa-apa, ini menunjukkan integriti dia sudah tiada. Dakwaan-dakwaan yang dibuat hanya gimik politik," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Kelmarin Ezam mendakwa akan mendedahkan surat rahsia mengenai usaha perdamaian antara Anwar dan Dr Mahathir kepada umum sebelum pilihan raya kecil Kuala Terengganu.
Husam yang juga anggota Exco kerajaan negeri berkata, tindakan Ezam dengan membuat pelbagai dakwaan baru hanya akan menjejaskan dirinya sendiri.Kata beliau tindakan Ezam menyertai Umno kononnya bagi membanteras rasuah dalam parti berkenaan, tidak sampai ke mana-mana."Bagi saya dia hanya sekadar mahu mencari makan dalam Umno dan bukannya masuk untuk perjuangan membanteras rasuah," ujarnya.
Sebelum itu, Husam mempengerusikan Mesyuarat Misi Cakna Palestin bersama 23 wakil pertubuhan bukan kerajaan, jabatan kerajaan, wakil-wakil kaum di Bilik Gerakan Kota Darul Naim. (Harakah)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA