" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

08 January 2009

Shamsul Iskandar Cabar Wan Farid Debat

Semalam, AMK telah menganjurkan Pentas Pemuda di Dun Ladang. Turut hadir selain Shasmsul Iskandar ialah,Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Ramai penceramah muda yang berkempen antaranya YB Anthony Loke, Ketua Pemuda DAP (DAPSY), YB Salahuddin Ayub, Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP), YB Yusmadi Yusoff Ketua AMK Pulau Pinang , Ustaz Badrul Amin dan lain-lain.

Di dalam ceramah tersebut yang diadakan di padang Flat Bukit Kecil di Kuala Terengganu, beliau telah mencabar secara terbuka di hadapan kira-kira 10,000 hadirin untuk berdebat dengan Wan Farid mengenai laungan kempen Mesra Rakyat sempena pilihanraya ini. Beliau menuntut penjelasan mengenai ketirisan wang royalti sebanyak RM 1.6 Billion (Ringgit Malaysia Satu Ribu Enam Ratus Juta !) milik rakyat Trengganu yang tidak tahu hilang di mana.

Semasa persidangan Parlimen Malaysia baru-baru ini, Tan Sri Amirsham, Menteri di Jabatan Perdana Menteri semasa menjawab soalan YB Dato’ Seri Dr. Wan Azizah, YB Menteri telah menyatakan bahawa sebanyak RM 7 billion wang royalti telah diserahkan oleh Kerajaan Pusat kepada Kerajaan Negeri Trengganu. Walau bagaimanapun, Dato’ Seri Idris Jusoh, mantan Menteri Besar Trengganu telah menafikan dengan mendedahkan bahawa yang diterima oleh kerajaan Negeri Trengganu hanya sebanyak RM 5 billion.

Nah, persoalannya, mana perginya RM 2 billion ? Kalau di ambil kira RM 400 juta yang telah diserahkan oleh Dato’ Seri Najib kepada Menteri Besar Trengganu beberapa hari sebelum pilihanraya kecil Kuala Trengganu, maka jumlah yang masih lagi hilang ialah RM 1.6 billion. Jumlah yang besar ini akan dituntut oleh rakyat Trengganu untuk dikembalikan.

Shamsul menegaskan bahawa isu royalti tidak boleh dipolitikkan. Ianya melibatkan kepentingan rakyat yang mengatasi kepentingan politik kepartian. Justeru, kita mesti meletakkan titik noktah kepada isu royalti ini. Yang paling baik ialah menggunakan pilihanraya kecil ini bagi menerangkan ke mana bocornya wang rakyat ini.

Macama mana Wan Farid, ada berani ka ?

Pejabat Ketua AMK Malaysia

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA