" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

11 January 2009

Qaradawi: Mesir enggan menerima delegasi cendiakawan Islam.

Dr Yousef Al-Qaradawi, ketua cendiakawan Islam, berkata Mesir enggan menerima satu delegasi dari pertubuhan itu yang diaturkan untuk menemui Presiden Mesir, Hosni Mubarak dan menyatakan bahawa keadaan tidak sesuai untuk lawatan seumpama itu.
Dalam satu sidang akhbar yang diadakan di Doha, Dr Qaradawi menyatakan bahawa delegasi itu menyeru pemimpin-pemimpin bagi negara-negara yang dilawati (Qatar, Arab Saudi, Syria, Negara Jordan Dan Turki) untuk bersatu dengan rejim Mesir dan mengenakan tekanan untuk membuka lintasan Rafah dan membenarkan laluan bantuan kemanusiaan pada rakyat Gaza.
Dr Qaradawi memberitahu yang bantuan ke atas penduduk Palestin mesti diteruskan dan menerima sokongan dari semua pihak, serta menegaskan perlunya tekanan demi tekanan dikenakan ke atas setiap cubaan Israel untuk membubarkan pendudukan Palestin.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA