" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

04 January 2009

6,000 anggota polis kawal keselamatan

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menempatkan 5,500 pegawai dan anggota, termasuk Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) bagi menjaga keselamatan dan ketenteraman di kawasan Parlimen Kuala Terengganu menjelang pilihan raya kecil pada 17 Januari ini.

Sehubungan itu, Timbalan Ketua Polis negeri, Dato' Jalaluddin Abdul Rahman, berkata orang ramai tidak perlu takut keluar mengundi pada pilihan raya kecil itu nanti kerana keselamatan mereka terjamin.

Beliau berkata, polis membuka markas taktikal setempat dan menempatkan lebih 1,000 anggota di setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Wakaf Mempelam, Batu Burok, Bandar dan Ladang.

Jalaluddin berkata, polis membuat persiapan awal bagi memastikan perjalanan pilihan raya kecil berjalan lancar tanpa kejadian tidak diingini.

"Seramai 3,000 pegawai dan anggota daripada semua cawangan tiba di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri semalam dan mendaftar untuk bertugas pada pilihan raya kecil ini," katanya yang dipetik daripada laporan akhbar.

Mengulas lanjut, Jalaluddin berkata, setiap markas taktikal yang diketuai pegawai berpangkat superintendan itu bertujuan melicinkan operasi keselamatan dan memudahkan orang ramai membuat aduan.

Katanya, pembukaan markas taktikal itu adalah konsep baru yang diperkenalkan pada pilihan raya kecil di Kuala Terengganu kerana sebelum ini semua kawalan operasi berpusat di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK).

Selain itu, beliau berkata, polis sudah menempatkan 19 pondok operasi sementara di empat DUN berkenaan iaitu enam di Batu Burok; Ladang (empat) dan masing-masing lima di Bandar dan Wakaf Mempelam.

Jalaluddin berkata, bilangan pegawai dan anggota polis akan ditambah 2,700 lagi pada hari penamaan calon pada 6 Januari dan mulai 10 Januari hingga hari penamaan calon 1,900 lagi anggota. (Harakah)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA