" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 January 2009

Hamas tidak menentang usaha dialog kebangsaaan.

Osama Hamdan wakil Hamas di Lubnan mengatakan Hamas tidak menentang sebarang usaha untuk mengadakan dialog sesama kumpulah di Palestin untuk tujuan penyatuan.

Hamdan memberitahu terdapat perasaan yang mendalam dalam hati rakyat Gaza bahawa ketua Fatah Mahmoud Abbas dan kumpulannya condong ke arah Israel di samping itu tidak bertindak positif dalam menghentikan serangan kejam Israel tempoh hari di Gaza.

Beliau menegaskan bahawa dialog kebangsaan yang akan diadakan tidak boleh menjadikan keganasan Israel sebagai wadah utama atau satu ugutan terhadap kumpulan lain untuk bersetuju tetapi haruslah berdasarkan atas asas politik Palestin yang asal dan dengan ini akan meneruskan kerjasama antara satu sama lain.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA