" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 July 2009

Konspirasi Kes Liwat ll Makin Jelas

Sekarang tanda2 wujudnya konspirasi semakin jelas. Mahkamah telah membuat keputusan hari ini dengan membenarkan pihak pendakwaraya menagguhkan lagi perbicaraan bagi memberi ruang kepada mereka untuk kemukakan bukti yang telah dituntut oleh pihak peguam DSAI.

Mahkamah Tinggi telah menetapkan 2 September depan untuk tarikh sebutan permohonan DSAI bagi membatalkan tuduhan liwat terhadapnya dan perbicaraan utama kes berkenaan. Oleh itu, 'Himpunan Solidariti ahli AIC' di Mahkamah Jalan Duta hari ini telah dibatalkan akibat daripada penangguhan tersebut.

jelas menunjukkan bahawa semua bukti2 yang di minta oleh pihak pembelaan masih lagi tidak dapat di kemukakan kerana memang tidak ada dalam simpanan pihak pendakwaraya. Sekiranya ada, sudah pasti mereka (pendakwaraya) dengan 'pantas' akan kemukakannya.

Dengan penangguhan itu, bermakna 'teori konspirasi' bagi menghantar semula DSAI ke Penjara nampaknya semakin lengkap kini. Barisan peguambela DSAI sudah begitu lama menunggu dan memohon bagi mendapatkan sebahagian daripada dokumen dan barangan kes berkaitan. Namun, segalanya dinafikan sehinggalah perbicaraan dijalankan dan DSAI terpaksa memohon sekali lagi menerusi prosedur perundangan yang telah ditetapkan.

Tambah malang lagi, sampel DNA yang menjadi barang kes juga tidak dibenarkan untuk diperiksa oleh peguambela Anwar. Kini segalanya bagai satu perjalanan kes perbicaraan yang cukup meragukan.....

Dalam prosiding hari ini pihak pembelaan telah memberikan afidavit jawapan berhubung permohonan pihak pendakwa untuk menangguhkan pelaksanaan terhadap perintah untuk menyerahkan dokumen yang berkaitan kepada pihak pembelaan.

Peguam pembela, Amer Hamzah Arshad dalam hujahannya berkata mahkamah tidak boleh menyekat hak yang telah diperuntukkan oleh undang2 agar pihaknya dibekalkan dengan dokumen yang berkaitan sebelum perbicaraan bermula.

Bagaiamnapun hakim berkata, tidak ada mana2 pihak yang akan menyekat hak pihak pembela itu memandangkan beliau sendiri yang mengarahkan pihak pendakwa membekalkan dokumen2 berkenaan. Sama ada Mahkamah Rayuan menerima rayuan pihak pendakwa dan sekaligus membatalkan keputusan beliau pada 16 Julai lalu kita belum ketahui.

2 comments:

Arif Omar said...

apanya konspirasi. cuba baca undang berkaitan barang kes dalam akta keterangan. kau tahu ke. nak tahu konspirasi dari segi undang-undang bacalah diblog saya. ada konspirasi nikut undang-undang. jangan main sedap cakap. belajar le sikit. Permohonan penangguhan penyerahan barang kes yang diminta oleh dsai oleh pendakwa adalah dalam skop undang2. apa yang kamu cakap ini. tanya dulu dan baca undang-undang lebih sikit. tak perlu jadi loyar kalau kita rajin.
sedap ke kopi yang dibuat saiful. istimewanya kopi ini hingga disewa kondo rm 10 k sebulan hanya untuk minum kopi. wow. konspirasi hotak apa. fikirkan.

Anonymous said...

Arief Omar memang hebat... Sapa yg nafikan presedur yg digunakan oleh pendakwaraya ini? Artikel ini menceritakan bahawa konspirasi semakin jelas adalah merujuk kepada tingkahlaku pihak pendakwaraya yg tidak mempedulikan permohonan pihak pembelaan yg mahukan bukti2. Sekiranya memang sah! ada, d tangan mereka, ayuh..! bagi kpd pasukan peguam DSAI.

Salahkah kita sebagai rakyat biasa 'meragui' dgn tingkahlaku pendakwaraya yg mewakili kerajaan Malaysia yg dipimpin d bawah UBN?

Sekarang DSAI terpaksa memohon menerusi prosedur perundangan yang telah ditetapkan. Apabila hakim menerima permohonan tersebut, pendakwaraya masih tetap dgn cara mereka tidak mahu menyerahkannya dgn membuat rayuan.

Kes ini mungkin akan senasib dgn kes 'siapa MB Perak yg sah?'. Bila mahkamah tinggi buat keputusan bahawa Nizar masih MB yg sah, Zambry mewakili UBN dgn pantas mendapat penangguhan keputusan drp mahkamah rayuan, dan selepas itu Zambry pula d umumkan sbg MB yg sah....

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA