" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 July 2009

UMNgOk Kata TGNA Bukan TG Tulen

Beberapa pemimpin Umno amat kesal dengan kenyataan "pergi jahanamlah Umno" oleh Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana ia datang daripada seorang pemimpin politik bertaraf ulama dan seorang tuan guru.

Yang lebih mereka kesalkan dan sedih ialah penolakan bulat-bulat Nik Abdul Aziz kepada usaha untuk berbaik-baik dengan Umno yang bagi mereka menunjukkan kesombongan dan sifat keterlaluan Menteri Besar Kelantan itu.

itu, mereka mahu Umno agar tidak beria-ia untuk bekerjasama dengan Pas kerana beranggapan bahawa semua ucapan Nik Abdul Aziz berhubung soal hendak berbaik-baik dengan kerajaan pusat hanyalah satu lakonan semata-mata.

Semua kenyataan pemimpin UMNgOk ini berpunca kerana apa yang mereka mahukan tidak menjadi nyata. Kenyataan TGNA cukup jelas bahawa kerjasama yang beliau maksudkan adalah atas dasar kerajaan pusat dan kerajaan negeri bukan antara parti dan parti tetapi pemimpin UMNgOk telah menunjukkan sifat bangang mereka.

Baru2 ini, TPM membuat kenyataan bangang akan membincangkan kenyataan TGNA yang sedia untuk bekerjasama demi kebaikan rakyat dalam mesyuarat tertinggi Umno.

Memang patut pun TGNA kata semacam tu kepada UMNgOk. Dah tak ada modal untuk melagakan jemaah dalam PAS serta untuk menggugat pemaufakatan dalam PR. Lagi kuat kamu 'menyerang' membabi - buta TGNA, maka makin jauhlah puaka2 kamu di hati majoriti rakyat Kelantan.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA