" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

05 July 2009

Zambry Umpan ADUN PR Perak

Setelah gagal menangani bantahan rakyat Perak terhadap rampasan kuasa di negeri itu, Menteri Besar Zambry kadir dari UMNO kini menggunakan taktik baru meraih sokongan orang ramai. Beliau cuba pula untuk mengumpan kerjasama PR dengan menawarkan ADUN mereka sebagai AJK kerajaan negeri Perak bersabit urusan DUN namun usaha itu gagal. 4 ADUN itu ialah:

1- Khalil Idham Lim bin Abdullah (Titi Serong) ditawarkan sebagai AJK Peraturan Mesyuarat Negeri Perak.

2- Yee Sue Kai (Pokok Asam) dilantik menjadi AJK Kira-Kira Wang

3- Ong Boon Tiow (Tebing Tinggi) pula diberi jawatan AJK Hak dan Kebebasan Negeri Perak

4- Haji Mohd Anuar Sudin (Changkat Jong) dilantik sebagai AJK Kira-kira Wang Negeri perak.

Mereka semua bertekad menolak perlantikan itu kerana tidak ada sebarang usul bersabit perkara berkenaan dibentangkan pada sidang DUN 7 Mei lalu. Malah sidang itu telah dipergunakan oleh UMNO untuk mengarahkan polis bertindak secara kekerasan untuk menyingkir speaker V.Sivakumar bagi membolehkan Zambry melantik calon beliau sendiri.

Nga Kor Ming berkata, "PR Menyoalkan Secara Rasmi tentang lantikan itu dibuat secara tidak sah ,dan tidak mengikut sebarang asas undang-undang . Lantikan ini juga secara paksaan dan tiada sebarang persetujuan dari keempat-empat ADUN berkenaan"

Nampaknya, Zambry sekali lagi telah 'memperkosa' perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri dalam menawarkan jawatan itu kepada 4 ADUN berkenaan.

Sekarang, makin terserlah keadaan sebenar dimana UBN Perak begitu terdesak dalam menangani bantahan lantang rakyat yang mahu DUN dibubarkan supaya pilihanraya negeri diadakan semula.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA