" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

14 July 2009

Live Dari N41 MU

Bloggers2 yang terlibat adalah Topeng Perak, Pinkturtle, Pro Reform, Tok Gawo. Gambar2 akan diuploadkan kemudian.

9.07pm: keputusan rasmi PAS menang dengan majoriti tipis dengan hanya 65 undi. Saman juga telah dikeluarkan keatas kenderaan yang mempamerkan bendera.

5.20 pm: Pusat mengundi telah pun ditutup. Jumlah pengundi yang keluar mengundi keseluruhannya berjumlah 10, 736 orang. Peratusannya ialah 87.3%. Rekod tetap berjaya dipecahkan. SPR menjangkakan keputusan akan diketahui seawal jam 8 malam ini.

4.30 pm: Jumlah yang keluar mengundi sebelum pusat mengundi ditutup berjumlah 10, 626. Peratusan telah mencecah 86.44% dimana satu rekod baru dalam sejarah negara. Peratusan ini juga telah melepasi sasaran iaitu hanya 85% sahaja. Dijangkakan ianya akan mencecah sehingga 90% sehingga ditutup.

2.45 pm: Peratusan yang keluar mengundi di Peti undi Manek Urai adalah 72%. Penyokong PAS lebih kurang 100 orang manakala BN pula 8 orang. Situasi disini tenang.

sebelumnya......

1.00 pm:
Peratusan keluar mengundi dalam 70%. MU telah mencatat sejarah dimana tidak pernah mana2 Pilihanraya negara kita mencapai peratusan berkenaaan sebelum jam 1.00 pm. Najib juga dikhabarkan telah menaiki pesawat keluar keluar negara menuju Mesir. Kebiasaannya sekiranya mereka (UBN) merasakan kemenangan akan memihak kepada mereka, mereka tidak sekali-kali akan meninggalkan negara.

12.30 pm:
Penyokong PAS dibelasah oleh penyokong BN. Lebih kurang 5 orang penyokong PAS cedera dibelasah dan dibaling dengan objek keras sehingga mencederakan kepala.

12.00 pm: Peratusan keluar mengundi sekitar 46%

11.30 am: Pihak BN telah mengaku yang mereka telah memberi 'wang' kepada pengundi2 yang balik dari rantau dalam istilah duit tambang. Jadi, ini sudah jelas mereka telah melanggar akta SPR. Kedua-dua penyokong telah saling baling-membaling objek2 seperti bom air, botol, kayu... Suasana menjadi tegang.

11.15 am:
Sebuah pusat yang disyaki menjadi pusat pembahgian wang telah diserbu oleh petugas PR di Peria. Pintu rumah dikunci dari dalam. Pihak PDRM untuk masuk tidak mendapat kerjasama dari mereka yang berada dalam rumah tersebut. Disyaki 30 orang sedang bersembunyi didalam rumah berkenaan.

11.00 am: Anggaran peratusan yang keluar mengundi di UPU Kg Sg Sok dan Manek Urai Lama adalah 30%

10.30 am: Seorang lelaki dan berkepala botak cuba memprovokasi penyokong dan dihalang PDRM. Suasana kembali tegang. Konvoi motosikal berkuasa tinggi PAS telah melepasi Pusat Pengundian.

9.45 am:
Kelihatan beberapa orang dibelakang bangunan berhampiran beratur seolah-olah sedang menyemak daftar pengundi kemudian masuk kedalam bangunan. Ambik duit upah kot.....

9.30 am: Suasana kembali tegang apabila penyokong PAS dan BN hampir bertumbuk tetapi dapat ditenangkan oleh PDRM.

9.15 am: Pengerusi SPR tiba di Pusat Pengundian Peria.

8.50 am: YB Pokok Senatiba di Pusat mengundi Peria. Penyokong kedua-dua pihak saling ejek mengejek. Jalanraya sesak hampir 10km

8.4o am: Suasana sedikit tegang apabila penyokong BN membantah penyokong PAS yang memenuhi pintu hadapanpusat pengundian di Peria.

8.30 am: Calon PAS Abe Uji di Pusat Pengundian Peria. Penyokong PAS lebih kurang 1000 orang. BN pula dalam 300 orang.

8.00 am: Manek Urai mula sesak. Pengundi mula keluar untuk menunaikan tanggungjawab.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA