" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 July 2009

Mampat Rancakkan Usaha Legalisasi PR

Memang untuk Pakatan Rakyat berdiri sebagai sebuah badan gabungan parti politik yang mempunyai legitimasi undang2 sendiri mungkin akan mengambil sedikit masa, namun penubuhan Majlis Muafakat Pemuda Pakatan Rakyat (Mampat) hasil dari mesyuarat pemuda Pakatan Rakyat semalam nyata membuka jalan yang lebih terang.

Dalam kenyataan alu-aluannya sempena penubuhan Mampat ini, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat menegaskan bahawa yang paling penting, Mampat harus tampil berperanan memimpin anak-anak muda negara ini bagi membina real politik baru dan masa depan negara yang lebih cemerlang.

Mampat, selain menjadi satu lagi batu asas ke arah pembentukan Pakatan Rakyat yang sah berdaftar, menurut Nasrudin bertujuan untuk meminimakan perbezaan yang berisiko membawa Pakatan Rakyat terjerumus ke kancah pertelingkahan dan percanggahan dalam sebarang tindakan.

Bagi merealisasikan hasrat ini, Nasrudin menambah, Mampat telah ditetapkan untuk bermesyuarat sebulan sekali, tetapi jika ada hal-hal tergempar dan segera, mesyuarat boleh sahaja dipanggil pada bila-bila masa. Kehadiran dari setiap parti untuk mesyuarat ini diputuskan seramai lima orang, yang mana ketua dan setiausaha dari setiap parti adalah ahli mesyuarat tetap.

Mesyuarat juga akan berfungsi untuk menyelaraskan semua tindakan bersama Pakatan Rakyat dan sekaligus akan mampu membentuk satu pasukan kerja yang kukuh dan padu dalam mendepani apa juga cabaran politik semasa.

Jelas, penubuhan Mampat bakal menjadi ruas kepada Pemuda BN. Bagi membuktikannya, maka segala aktiviti kepemudaan parti-parti dalam Pakatan Rakyat selepas ini haruslah dijenamakan semula sebagai aktiviti Mampat, tiada lagi aktiviti DPP, AMK atau DAPSY.

Agenda-agenda nasional yang sebelum ini digagaskan di peringkat pemuda parti masing-masing mestilah dipindahkan menjadi agenda nasional Mampat. Jika wacana ilmiah DPP – Pemuda Umno dilihat mampu menghasilkan kesudahan yang baik untuk rakyat, maka ia harus distruktur semula sebagai wacana ilmiah Mampat – Pemuda BN.

(Sumber: TheMalaysianInsider)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA