" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

01 July 2009

Tuntutan DSAI Peroleh Dokumen Didengar Jumaat Ini

Mahkamah Tinggi menangguhkan hingga Jumaat ini untuk mendengar permohonan DSAI mendapatkan bukti dan dokumen daripada pendakwaraya berhubung dengan pertuduhan kes liiwatnya.

Keputusan itu dibuat oleh Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah setelah pendakwaraya enggan menyerahkan bukti dan dokumen bagi membolehkan Anwar menyiapkan pembelaan terhadap pertuduhan itu yang dijadulkan bermula pada 8 Julai.

Permohonan DSAI untuk mendapatkan dokumen itu sepatutnya bermula hari ini. Namun peguam beliau, Sankara Nair meminta menangguhkan semua prosiding di Mahkamah Tinggi sehingga urusan rayuan berhubung keputusan memindahkan kes liwat beliau dari Mahkamah Sesyen ke Mahkamah Tinggi selesai.

Hakim Zabidin berkata, "Satu tarikh perlu ditetapkan memandang apa yang dijadual hari ini tergenda kerana ada prosiding di Mahkamah Rayuan."Jadi saya tetapkan Jumaat ini...jika prosiding di Mahkamah Rayuan masih belum selesai juga kita akan putuskan kemudian,".

Pendakwaraya masih meneruskan dengan pertuduhan terhadap DSAI walaupun laporan Hospital Kuala Lumpur dan Hospital Pusrawi menunjukkan tidak ada bukti klinikal untuk menyokong dakwaan pengadu Mohd Saiful Bukhari bahawa beliau diliwat.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA