" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

31 July 2009

TGNA: Jangan Halang Himpunan ISA

Tindakan polis tidak membenarkan demonstrasi pro dan anti-ISA yang akan diadakan di ibu negara esok sebagai tidak menghormati aspirasi rakyat dalam menuntut haknya. TGNA mempertikaikan perkara tersebut yang dianggap sebagai bertentangan dengan hak asasi rakyat selaras dengan amalan prinsip demokrasi negara berparlimen.

Beliau tidak menyalahkan pihak polis secara total dalam perkara tersebut yang disifatnya terpaksa menjalankan tugas mengikut arahan pihak atasan. Sebaliknya persoalannya menjurus kepada kementerian berkenaan. Difahamkan,TGNA akan turut serta bersama Penasihat PKR, DSAI, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan lebih 83 NGO dalam demonstrasi anjuran Gerakan Mansuhkan ISA (GMI).

perhimpunan itu GMI akan menyerahkan satu deklarasi rakyat kepada Yang di-Pertuan Agong menuntut ISA dimansuhkan kerana mencabuli hak-hak asasi sesuai dengan syor Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

Bagaimanapun, polis memberi amaran tegas kepada pihak terbabit supaya membatalkan rancangan tersebut dan menurut laporan Hishammuddin (Menteri Dalam Negeri) sudah memaklumkan kepada Musa Hassan (Ketua Polis Negara) supaya mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat dalam demonstrasi ini. Pihak polis telah mula mengadakan sekatan jalanraya di beberapa lokasi utama sejak pagi tadi bagi menghalang tujuan tersebut.

Dalam pada itu TGNA menegaskan tidak ada sebab kerajaan menghalang hak kebebasan suara rakyat bagi menyampaikan hasratnya samada dalam bentuk protes melalui perhimpunan aman tanpa niat untuk mencetuskan huru-hara.

Beliau berhujah kerajaan yang dilantik oleh rakyat melalui proses pengundian menerusi pilihanraya yang memerintah lebih daripada 50 tahun sepatutnya lebih matang dalam memahami aspirasi rakyat dalam pelbagai aspek.

Beliau berkata, "Seseorang menteri ataupun kerajaan dilantik oleh rakyat. Kalau rakyat tidak undi dia tak boleh jadi kerajaan ataupun menteri. Jadi kenapa dinafikan hak rakyat? yang inginkan hak mereka".

Sehubungan itu beliau memberitahu undang2 negara menggambarkan seolah-olah ingin meletakkan sesuatu kesalahan di atas bahu rakyat sambil menegaskan demikianlah yang dinamakan undang2 sekular.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA