" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

18 July 2009

Chua Jui Meng sertai PKR Dengan Rasminya

Mantan Menteri Kesihatan dan bekas Naib Presiden MCA Chua Jui Meng hari ini secara rasmi menganggotai Parti Keadilan Rakyat dan berikrar untuk membantu menjayakan perjuangan Pakatan Rakyat bagi membela nasib segenap lapisan rakyat Malaysia.

Chua mengumumkan demikian pada forum awam yang di hadiri oleh lebih dua ribu orang di Bandar Sunway, Selangor. Hadir di majlis itu ialah Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Setelah lebih tiga dekad menganggotai MCA dan memegang pelbagai jawatan dalam Kerajaan Barisan Nasional, Chua mengambil keputusan berani untuk beralih ke pembangkang ketika gagasan Pakatan Rakyat di tekan hebat oleh polis dan SPRM di bawah telunjuk UMNO-Barisan Nasional.

Terbaru mangsa kecurangan SPRM ialah Teoh Beng Hock, seorang setiausaha politik dari DAP yang dijumpai mati Khamis lalu setelah disoal siasat oleh badan itu untu 10 jam.

Teoh dikatakan diugut dan disiksa sebelum mayatnya dijumpai di bumbung tingkat lima bangunan SPRM di Shah Alam.

Chua hari ini menyifatkan kematian Teoh sebagai bukti jelas penyelewengan kuasa oleh agensi awam di bawah pentadbiran Najib yang harus dikecam oleh seluruh rakyat.

Beliau berkata penyelewengan kuasa SPRM yang membawa kepada kematian Teoh menyakinkan beliau untuk menanggotai PKR dan menegakkan keadilan.

"Kita telah melihat dengan jelas bagaimana institusi-institusi awam diperalatkan oleh UMNO-Barisan Nasional," untuk mengisi agenda sempit Umno-BN, kata Chua.

Chua adalah tokoh kedua yang menganggotai PKR dalam tempoh sebulan selepas bekas Menteri Kehakiman Zaid Ibrahim menyertai parti itu kerana hilang keyakinan terhadap pentabiran Najib Razak yang dibelit dengan rasuah, penyelewengan kuasa dan kronisma.

Chua berkata beliau turut bertindak PKR kerana mendokong sistem dwi-parti yang lahir selepas pilihanraya umum lalu bagi memastikan rakyat mempunyai pilihan selain dari BN.

"Saya meliha sistem dwi-parti ini sebasgai aset paling berharga untuk rakyat. tetapi aset ini semakin menghadapi tekanan kerana ia telah menjadi ancaman terbesar kepada kelangsungan UMNO-BN," kata Chua.

"Oleh kerana itu kita melihat rampasan kuasa di Perak, cubaan UMNO untuk menubuhkan kerajaan perpaduan dengan PAS..semunya bertujuan untuk menghakis Pakatan Rakyat dan sistem dwi-parti negara ini,' tambah beliau.

"Saya yakin dengan membuat keputusan menganggotai PKR, saya berada di pihak kebenaran dan saya anggap langkah saya ini sebagai perjuangan mutahir saya ke arah membina Malaysia yang lebih baik untuk kita semua,' kata beliau.

(TVA)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA