" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 July 2009

Siasatan Kematian Teoh 60 Peratus Selesai

Rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV) mengesahkan Setiausaha Politik Teoh Beng Hock memasuki Plaza Masalam yang menempatkan ibupejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor tetapi tiada rakaman yang menunjukkan mangsa keluar dari bangunan itu.

Ketua Polis Selangor, Timbalan Persuruhjaya Khalid Abu Bakar berkata polis sedang mengaitkan siri-siri kejadian yang membawa kepada kematian Teoh.

Mangsa dipanggil sebagai saksi pada 15 Julai lalu dalam operasi besar-besaran SPRM terhadap Adun-adun Pakatan Rakyat yang menyumbang sistem audio kepada surau atau bendera Malaysia untuk sambutan Hari Merdeka nanti. Teoh ditemui mati, dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pejabat SPRM selepas disoalsiasat semalaman.

SPRM berkata Teoh dibebaskan pada jam 3.45 pagi pada 16 Julai. Seorang petugas Plaza Masalam ditemui mati pada 1.30 petang.

"Kita sedang membandingkan laporan bedah siasat; kita dapati bahawa tempoh kematian adalah empat hingga lima jam sebelum mayatnya ditemui," kata Khalid.

Setakat ini, 23 orang termasuk pegawai-pegawai SPRM telah dipanggil membantu siasatan polis. Majikan mangsa, Ean Yong Hian Wah dan peguam mangsa, M Manoharan juga dipanggil untuk diambil keterangan.

Selain dari rakaman CCTV, polis juga merampas komputer dan dokumen SPRM. Bingkai tingkap di tingkat 14 juga dirampas untuk di siasat. Telefon bimbit Teoh juga dirampas dan dipercayai digunakan untuk mengesan panggilan terakhir yang dibuat Teoh sebelum kematian.


Ketua Polis Negara Musa Hassan berkata siasatan keatas kematian Teoh sudah 60 peratus selasai.

(TVA)

1 comment:

Prof. Era Pasca said...

rampas punye rampas.... pastu ilang sume barang bukti

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA