" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 July 2009

Brahim Ali Beri Amaran...

Ahli Parlimen Pasir Mas Brahim Ali memberi amaran 'huru-hara' mungkin berlaku jika kumpulan pimpinannya yang menyokong ISA terus mengadakan tunjuk perasaan pada 1 ogos hari yang sama dengan perarakan anjuran GMI (Gerakan Mansuhkan ISA) dari dulu lagi merancangnya.

Walaupun akur risiko itu wujud, Brahim Ali yang juga Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) dilaporkan tetap bertekad meneruskan tunjuk perasaan itu selagi polis tidak menghalang perarakan yang di anjur oleh GMI.

Bersama 10 NGO Melayu menamakan perhimpunan mereka sebagai "1Malaysia, Selamatkan Malaysia, Kekalkan ISA dan Pertahankan Hak Keistimewaan Orang Melayu" (mesej yang mirip kepada slogan-slogan yang dicanangkan oleh Umno untuk meraih simpati dan sokongan orang Melayu).

Brahim Ali bagaimanapun tidak pula menjelaskan bagaimana pengekalan ISA boleh menjamin hak keistimewaan orang Melayu atau memantapkan konsep 1Malaysia tajaan Najib. Beliau berkata jika kumpulan penentang akta itu meneruskan Himpunan MANSUHKAN ISA ke Istana Negara, Perkasa juga akan turut sama bagi menyatakan sokongan terhadap akta itu.

Sudah kelihatan macam budak2 pula mereka ni... Pihak kerajaan cukup takut dengan perhimpunan GMI ini akan benar2 berjaya melenyapkan 'akta zalim pusaka penjajah itu' dari bumi Malaysia. Jadi 'kekebalan' mereka yang di agung2kan selama ini dalam tindakan menangkap rakyat sesuka hati tiada bisanya lagi......

2 comments:

Anonymous said...

Brahim Ali...kalau nak buat tunjuk perasaan sokong ISA....buat lah. Pilih tarikh lain......tak yah nak gaduh. Dua-dua buat tapi lain tarikh. Itu nama dia demokrasi. Nak buat hari yang sama boleh. Oleh kerana penyokong hang MUNGKIN sekitar 50 orang jer. Buat la di lorong hj taib ka, wisma sabudin ka...Tapi kalau 50 ribu hang buat la di dataran merdeka.

Lu ada otak brahim
guna la anugerah Allah tu.

Anonymous said...

bukan ade otak pun menatang katak bodoh sekor nie, jenis dok tau di untung

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA