" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

21 July 2009

Beginilah UMNO Dulu Kini Dan Selamanya....

Setiap kenyataan dari pemimpin2 UMNO hanya meletakkan UMNO sebagai 'benteng SPRM'. Mereka di lihat tidak bersama-sama rakyat untuk bersimpati dan mahu mencari kebenaran atas apa yang telah berlaku ke atas Teoh.

Muhyiddin mengatakan kematian Teoh telah dipolitikkan oleh PR untuk mengalihkan perhatian orang ramai daripada isu siasatan SPRM ke atas wakil rakyat mereka.

Khir Toyo mengatakan adalah tidak adil bagi DAP dan PKR membuat pelbagai kenyataan bagi menimbulkan keraguan dan kebencian umum kepada SPRM berhubung kematian Teoh.

Nazri Aziz pula kata, jangan tuduh2. Kalau tuduh, kenyataan mereka keluar nanti dekat laporan akhbar, menyebabkan masyarakat buat pandangan sendiri sebelum penyiasatan dibuat. Jadi, dia (Teoh) patut balik rumah. Kita pun tak tahu dia nak terjun bangunan tu. Saya nak bagi ingatan sedikit kepada Lim Kit Siang, biarlah polis jalankan penyiasatan. Siapa beliau, bukan ketua pembangkang pun. Saya menteri yang bertanggungjawab bagi undang2, saya tahu apa yang saya katakan dan jangan cuba mengajar saya.

Ketua Penerangan Umno Selangor membidas tindakan kerajaan negeri mengadakan perhimpunan bagi menuntut keadilan berhubung kematian Teoh. Abdul Shukur Idrus berkata pihaknya juga sangat kecewa dengan tindakan kerajaan negeri yang mempertikai dan menghina SPRM dalam isu terbabit.

Dari kenyataan2 mereka ini, menunjukkan mereka telah mengunakan langkah 'politik tempang'. Jadi, jangan salahkan PR dan Rakyat sekiranya mereka menjadikan UMNO sebagai sasaran 'serangan'.

Bila parti komponen BN, Gerakan dan MCA di lihat telah 'sealiran' bagi mereka dengan pendirian pemimpin PR, barulah ada antara mereka (pemimpin UMNO)yang mengatakan Suruhanjaya Siasatan Di Raja perlu di tubuhkan segera. Jadi, langkah yang telah di ambil oleh Chua Jui Meng keluar daripada MCA dan menyertai PKR adalah satu tindakan 'bijak' demi kepentingan seluruh rakyat Malaysia.....

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA