" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 July 2009

Rancangan 'Merosakkan' PR Masih Berterusan

Sekarang sudah kedengaran lagi isu yang akan membawa kegelisahan dikalangan rakyat yang merestui perjuangan PR. Terbaru, isu Pemuda PAS yang berhajat untuk mengadakan 'wacana terbuka' dengan Pemuda UMNO.

Dewan Pemuda Pas menyelar gelagat Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dan timbalannya seolah-olah melaga-laga pucuk pimpinan PAS berhubung tawaran Dewan tersebut untuk menganjurkan wacana ilmiah berhubung isu "Benarkah Perjuangan Umno Tidak Bertentangan dengan Islam?".

Kenapa perkara2 yang sebegini masih berkumandang? Sedangkan kita semua sudah maklum, memang beginilah cara yang digunakan oleh UBN. Kenapa kita masih melayan mereka, sedangkan kita sedia maklum mereka adalah pakar putar-belit dan ini hanya akan merugikan PR itu sendiri. Sudah jelas dan nyata, mereka sentiasa tiada keikhlasan sepertimana yang kita harapkan.

Ekoran daripada itu, che'GuBard telah menyatakan bahawa,

"pendirian beliau bukan mewakili parti, tetapi selaku anak muda yang bergelumang dengan aktivis 'bawahan' dan melihat derita rakyat dizalimi dan ditinds regim serta mepelajari sejarah bahawa regim ini pewaris penjajah negara, maka dengan ini mengecam tindakan Dewan Pemuda Pas yang masih terhegeh-hegeh memberikan talian hayat kepada UBN. Selaku anak muda, che'GuBard mengisytiharkan memboikot semua program melibatkan Dewan Demuda PAS termasuk jemputan yang telah disahkan hadir.

Apa yang kita dapat hari ini bukan atas kekuatan parti kita semata - mata tetapi atas penolakan kuat rakyat terhadap Bn dan harapan sedikit yang ada terhadap gabungan kita. Bila ada sikit kuasa kita lupa dan nak lebih dengan ajak entiti yang ditolak rakyat untuk duduk semeja.... percayalah teruskanlah perkara ini rakyat akan terus mencampak kita dalam longkang dalam PRU yang akan datang.....

Wahai Yb atau sesiapa yang mendapat apa juga tempat hasil PRU lepas, ketahuilah keputusan itu bukan dicipta begitu sahaja dalam sehari pada 8 Mac yang lepas ia merupakan hasil perjuangan panjang...... sanggupkah kita kianati semua sejarah perjuangan panjang tersebut".

1 comment:

Yong said...

Jawapannya mudah. Ketua pemuda PAS bangang tahap 5 bintang. Kalau tidak tak kan masih gila meroyan dengan umNO walaupun tahu TGNA marah.

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA