" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 July 2009

Pemuda Pas Selar Khairy

Dewan Pemuda PAS menyelar gelagat Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dan timbalannya seolah-olah melaga-laga pucuk pimpinan PAS berhubung tawaran Dewan tersebut untuk menganjurkan wacana ilmiah berhubung isu "Benarkah Perjuangan Umno Tidak Bertentangan dengan Islam.".

Setiausaha Pemuda PAS Kamaruzaman Mohamad menganggap reaksi Khairy mengulas tawaran tersebut tidak kena dengan jemputan (Pemuda PAS) serta lari dari topik sebenarnya. Khairy mengulas perkara itu dengan menggambarkan seolah-olah ada kerjasama antara PAS dan Umno. "Itu political swing (dolak-dalik politik) dialah. Kita faham. Kita lihat rakyat juga faham (maksud sebenar kita)," tambah beliau lagi.

Kamaruzaman juga berkata soal kesesuaian masa menjayakan program tersebut tidak menjadi masalah kerana cadangan itu selari dengan cabaran debat Mursyidul Am PAS, TGNA kepada PM Najib Razak. Beliau juga menyifatkannya sebagai selari dengan hasrat TGNA sambil menekankan bahawa isunya adalah samada UMNO bersedia menerima tawaran itu.

Bagaimanapun, beliau menafikan desas desus yang menyimpulkan Pemuda PAS mendapat tekanan daripada kepimpinan parti sehingga mengeluarkan kenyataan susulan berhubung wacana ilmiahnya dalam tempoh 6 jam selepas ia diumumkan.

Beliau berkata, "Tidak ada setakat ini..Media ini biasalah. Kita kata A, akan jadi A tambah B tambah C. Akhirnya B dengan C lebih banyak daripada A. Kita perjelaskan perkara itu bahawa media salah lapor (tentang wacana ilmiah)".

(sumber TVA)


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA