" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

28 July 2009

Cubaan Menggagalkan Himpunan GMI

Nampaknya 'sabotaj' ke atas perhimpunan GMI telah semakin terserlah. Hari ini Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman berkata, perhimpunan itu dikhuatiri menimbulkan ketegangan dan mengancam keselamatan awam. Polis akan bertemu dengan GMI petang esok untuk memaklumkan perkara yang sama. Polis juga, katanya, akan mengadakan sekatan jalanraya 2 hari lebih awal dan akan menahan bas2 disyaki membawa pesertai ke perhimpunan itu.

Ahli Parlimen Pasir Mas Brahim Ali memberi amaran 'huru-hara' mungkin berlaku pada 1 ogos. Brahim memberi amaran, "batalkan demonstrasi atau bersedia bertembung dengan armada Perkasa".

Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (MAGARAN) memberi kata dua kepada GMI agar membatalkan himpunan anti-ISA Sabtu ini. "Jika GMI berdegil, maka MAGARAN juga akan turun berdemonstrasi di jalan raya untuk mengokong ISA pada jam 11 pagi. MAGARAN memberi amaran kepada GMI agar jangan bertindak bodoh mendesak kerajaan menghapuskan satu akta yang telah terbukti dapat menjamin keamanan negara".

MAGARAN ini satu pertubuhan yang kelahirannya penuh misteri. Kononnya mereka mewakili 56 organisasi NGO pelbagai kaum, tapi tak pula di perincikan butirannya. Tetiba sahaja wujud bersama-sama puaka2 mereka demi untuk mengampu KERAjaan UmNgokBN.

Kenapa beria-ia pula mereka2 ini untuk meyokong ISA yang diwarisi dari penjajah? Jadi, kita boleh menilai siapa sebenarnya dalang yang mahu wujudkan ketegangan dan huru-hara demi untuk menggagalkan himpunan MANSUHKAN ISA ini. Dah nampak semacam 'gangster' cara mereka2 ini hanya untuk mempertahankan 'akta zalim pusaka penjajah'.

UmNgokBN berkuasa selama ini bukan kerana untuk ketuanan Melayu tetapi ketuanan mereka sendiri. Jika British gunakan akta ISA ini untuk menangkis kuasa Kominis sahaja, nyatalah British lebih berhati perut dari UmNgok yang Melayu Islam.

UmNgok menggunakan pula akta tersebut terhadap rakyat Malaysia sendiri yang kebanyakkan tahanan tersebut adalah Melayu Islam yang sudah lama bebas merdeka tetapi dijajah oleh akta zalim ini. Semuanya ini adalah semata-mata demi Agama (mulut mereka), Bangsa (bahu mereka) dan Negara (perut mereka).....

ISA adalah senjata terakhir UmNgokBN untuk menutup mulut para penentangnya. Akta inilah akta yang paling digeruni oleh pejuang demokrasi diseluruh dunia. Kuasa pemerintah akan berpaut kepada akta ini apabila hayat politik mereka semakin menghampiri 'kematian'.




1 comment:

Naruto Sensei said...

Salam Macam kenal je ayat dibaris ketiga di bawah tu.

Takpe untuk jatuhkan BN bagus le

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA