" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

17 July 2009

Banyak Kekeliruan Yang Mula Timbul...

Lagi persoalan yang timbul dalam kepala otak saya ialah ada atau tidak kamera CCTV pada bangunan SPRM yang gah itu? Sekiranya ada, ini sudah pasti akan menyukarkan sebarang penyalahguaan kuasa di dalam premis berkenaan. Dengan itu juga, siasatan bagi mencari kebenaran dan keadilan sudah pasti boleh di percepatkan.

Adalah sesuatu yang memeranjatkan sekiranya sebuah bangunan siasatan yang bertaraf lima bintang itu tidak mempunyai ciri2 keselamatan yang terkini terutamanya CCTV yang mampu dimiliki oleh bangunan perniagaan mahupun kediaman awam biasa. Lainlah sekiranya perkara itu memang sudah menjadi 'agenda' bagi menyembunyikan sebarang kelemahan mereka.....

Dengan rasa curiga dan pelbagai persoalan yang mula timbul di kepala otak seluruh rakyat, maka memang tepatlah kenyataan yang telah di keluarkan oleh Majlis Peguam serta 16 NGO menuntut supaya ditubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematian Teo Beng Hock, 30, yang dipercayai jatuh dari bangunan pejabat SPRM di Shah Alam semalam dan juga menuntut supaya Pengerusi SPRM Datuk Ahmad Said dan semua pegawai SPRM yang menyoal siasat Teo digantung serta merta sehingga selesai siasatan Suruhanjaya Diraja tersebut.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA