" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 July 2009

Lagi Tamparan Buat UBN

Dalam sibuk2 kita menceritakan suasana politik negara kita yang menjadi bertambah panas kebelakangan ini, sedar atau tidak sekarang juga adalah musim 'penghijrahan' ahli2 UBN yang diantara mereka pernah menjadi pemimpin dalam kerajaan. Biarlah ada pihak yang mengatakan mereka2 ini adalah 'sampah' dalam UMNO. Bagi saya, kehadiran mereka ke dalam PKR adalah satu 'tamparan hebat' kepada UBN.

Kita perlulah menilai rentetan yang berlaku bermula daripada desas-desus yang mengatakan kerajaan Malaysia akan bertukar pada 16 Sept. Pada masa itu betapa huru-haranya mereka (UBN). Sampaikan mereka terpaksa menghantar Ahli2 Parlimen mereka ke Taiwan untuk mengelak kononnya akan 'melompat' kepada PR terutamanya PKR. Namun apa yang berlaku Adun daripada PR yang melompat walaupun bukan masuk ke dalam UBN, mereka mampu 'menggulingkan' kerajaan Perak.

Betapa hebatnya cara mereka (UBN) berpolitik. PR hanya 'bercakap kosong', UBN dalam senyap2.., terus gulingkan kerajaaan Perak. Dalam isu ini, graf populariti PR semakin melonjak, tapi apa jadi dengan UBN? Kalau mereka yakin, nescaya mereka berani membubarkan DUN Perak bagi melenyapkan 'kecelaruan politik' yang melanda rakyat di sana.

Sekarang, walaupun mereka yang melompat sudah tidak menjadi pemimpin dalam kerajaaan, namun 'pengaruh' yang mereka ada akan menjadi 'platform' kepada penyokong2 mereka untuk turut sama menyertai PR terutamanya PKR. Bila mereka sudah masuk, mereka boleh membezakan antara cara PKR dan UMNO berpolitik, mana yang lebih orang kata 'up to date' dan mana satu sebenarnya yang mendahulukan rakyat?

Hari ini Bekas Naib Presiden MIC Datuk SS Subramaniam hari ini menjadi tokoh terbaru menyertai PKR, seminggu selepas mantan Menteri Kesihatan Chua Jui Meng, sekali gus mencerminkan parti itu (PKR) adalah parti yang semakin didokong oleh pelbagai kaum di bawah gagasan PR. Adik beliau (Subramaniam) juga turut bersama menyertai PKR, bersama kira2 1,700 bekas ahli MIC dari Petaling Jaya Selatan dan Pekan Meru di Kapar. Penghijarahan mereka ke PKR memaksa lebih 10 cawangan MIC ditutup..!!!

2 comments:

Prof. Era Pasca said...

kuburkan BN.... pas nih tinggal UMNO je bertanding takde lagi BN...

Pro PR said...

Sebagai parti pembakang yg di sisihkan oleh rakyat Malaysia....

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA