" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

01 July 2009

Tak Habis2 Cubaan Melagakan PAS Dalam PR

Hari ini Bernama telah mengeluarkan artikel yang bertajuk 'Syor Kerajaan Perpaduan Boleh Dianggap Amaran Dari Pas'

Bagi saya senang sahaja, kenapa kumpulan yang anti kerajaan perpaduan lebih ramai daripada yang pro? Ini menunjukkan bahawa rakyat telah begitu matang dalam menghadapi suasana politik sekarang ini.

Pemerhati politik Prof Madya Dr Ghazali Mahyuddin pula berpandangan PAS hanya menurut suara majoriti dalam pakatan pembangkang, yang jelas tidak senang dengan gagasan kerajaan perpaduan itu.

"Bila ada pakatan kenalah ikut suara ramai, tak boleh sendiri-sendiri. Malah daripada segi persahabatan, tindakan PAS juga tidak kena kerana tidak membincangkan terlebih dahulu dengan rakan sekutu,".

Sekarang bukannya masa untuk mengulangi cerita 'dongeng' ini. UMNO sebenarnya tak pernah mahu berubah seikhlas hati. Baru2 ini, TPM 'Tuan Guru' Muhyiddin telah mengatakan bahawa UMNO lebih lama berjuang dalam menegakkan syiar Islam berbanding PAS dan perkara itu sendiri diperakui oleh umat Islam di negara ini.

Beliau kata, "UMNO adalah jauh lebih Islam daripada PAS dan salah satu daripada perjuangan parti kita adalah untuk menegakkan syiar Islam di negara ini. Perkara ini tercatat dalam perjuangan UMNO,".

Beliau juga meminta Mursyidul Am PAS, TGNA meminta ampun kepada Tuhan berhubung kenyataannya yang menyamakan UMNO dengan ajaran sesat dan komunis pada satu ceramah politik di MU. Sebagai seorang yang dikatakan tokoh agama disegani, Menteri Besar Kelantan itu mengetahui apa yang diperkatakannya itu adalah amat berdosa di sisi agama Islam.

Dengan kumpulan yang sebeginikah kita patut membentuk satu pasukan perpaduan? Mereka sepatutnya merenungi seikhlas hati apa yang dimaksudkan oleh TGNA. Bukannya hanya tahu menyerang. TGNA ajak 'debat terbuka' pun mereka tak mau.......

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA