" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

27 August 2009

Zaid: Konvensyen Piagam Pakatan Rakyat

Dato' Zaid Ibrahim (Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR)

Piagam ini (Piagam Pakatan Rakyat) akan menzahirkan asas-asas perjuangan yang di dokong oleh PR dan menjadi asas kepada segala dasar dan keputusan yang dibuat. Kita sudah mula untuk menggubal piagam ini dan pucuk pimpinan telah memberikan dua bulan untuk menghasilkannya.

Hakikatnya ialah, PR dapat menyelesaikan sebarang masalah yang timbul dengan cepat dan berkesan. Ia telah dilakukan di Kedah, di Selangor, di Pulau Pinang kerana ada kesepakatan antara pemimpin untuk berbincang secara terbuka dan ikhlas.

Parti-parti seperti PKR dan DAP tidak mempunyai pengalaman memerintah sebelum ini, tetapi dalam sedikit masa, mereka telah menunjukkan potensi yang amat baik dan kita harus bina atas prestasi ini supaya parti kita, PR lebih mantap dan kukuh.

UBN yang semakin tidak stabil dan menunjukkan tanpa-tanda akan retak dari dalam. Kita tahu masalah-masalah dalam UMNO, krisis kepimpinan MCA dan MIC serta parti Gerakan yang tidak mempunyai sebarang gerakan. Saya bercakap ini bukan kerana 'over-confident' atau terlalu yakin tetapi hakikat ialah BN mempunyai terlampau banyak masalah dan telah hilang iltizam untuk berbakti kepada rakyat.

BN hari ini jauh berbeza dengan parti Perikatan yang kita kenali, tidak lagi wujud kesanggupan untuk duduk berbincang dan menyelesaikan masalah rakyat. UMNO telah menjadi sebuah parti elitist yang mementingkan kuasa sahaja. UMNO akan terus meremehkan PKR dan PR kerana itulah cara dan tradisi mereka akibat terlampau angkuh setelah memegang kuasa begitu lama.

sumber: Suara Keadilan

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA