" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 August 2009

Kenapa 'Kepala Lembu' Dibawa Berarak?

Tak terlintaskah difikiran kita dengan apa yang cuba dipertontonkan semalam iaitu sekumpulan 50 orang yang kononnya mewakili penduduk Seksyen 23 di Shah Alam telah berarak mengunakan kepala seekor lembu dalam memprotes isu penempatan semula sebuah kuil Hindu.

Adakah ini sebenarnya merupakan usaha pihak-pihak tertentu yang cuba mewujudkan satu suasana tegang dalam negara kita? Kenapa akhir-akhir ini ada saja isu yang kononnya demi membela sesuatu kaum sahaja? DSAI dituduhnya sebagai pengkhianat bangsa Melayu.

Dengan isu terbaru ini menunjukkan bahawa kaum India cuba dicabar untuk turut sama bangkit membela kaum mereka dengan cara berarak bersama kepala lembu yang kita semua telah maklum bahawa lembu merupakan binatang suci bagi kepercayaan Hindu.

Tidak salah sekiranya ada antara kita yang beranggapan bahawa ini merupakan satu provakasi yang cuba menggugat keharmonian hubungan antara umat Islam (Melayu) dengan penganut Hindu (India) dalam negara kita. Sekiranya wujud suasana ini, mungkin ada pihak tertentu yang akan menggunakan sepenuhnya peluang yang ada demi kepentingan mereka.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA