" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

19 August 2009

TBH: Coretan Inkues Pada 19/8

Koroner Azmil Muntapha Abas mengeluarkan perintah kepada Pegawai Penyiasat, ASP Ahmad Nazri Zainal supaya menjalankan siasatan segera berhubung satu surat misteri yang dipercayai mengandungi penemuan baru bagi membantu inkues kematian TBH.

Koroner turut mengingatkan kepada peguam bagi semua pihak supaya tidak mendedahkan sebarang maklumat yang berkaitan dengan surat tersebut kepada media kerana dikhuatiri boleh menjejaskan siasatan polis.

Pada prosiding yang bermula kira-kira pukul 3.12 petang tadi, peguam yang mewakili keluarga TBH, Gobind Singh Deo memaklumkan kepada mahkamah bahawa beliau menerima sepucuk surat yang mengandungi maklumat penting berhubung inkues ini.

Surat mengandungi 5 muka surat bertaip lengkap berkepala surat tersebut diserahkan untuk simpanan mahkamah. Peguam pihak kerajaan, Tan Hock Chuan bagaimanapun taida bantahan terhadap permohonan tersebut.

Tan mengatakan, dakwaan dalam surat ini perlu disiasat oleh polis kerana kita semua berada di sini untuk mendapatkan kebenaran berhubung perkara ini. Ada beberapa nama disebut dalam surat itu dan pihak polis perlu diberikan peluang untuk mengesahkan kebenaran dakwaan dalam surat ini atau pun sebaliknya.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA