" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 August 2009

Komen Pimpinan Kerajaan Selangor Mengenai 'Demo Kepala Lembu'

Tan Sri Khalid Ibrahim (Menteri Besar Selangor)
Ketika rakyat Selangor sedang bersiap-sedia untuk menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Ke-52, sikap tidak bertolak ansur terhadap agama orang lain yang masih wujud di kalangan segelintir warganegara Malaysia ini, sangatlah dikesali.

Tindakan menghina agama orang lain, menyebabkan seluruh negara ini dilihat undur ke belakang dalam usaha mewujudkan rasa hormat terhadap kepelbagaian agama dan adat resam dalam kalangan penduduk pelbagai keturunan.

Usaha menyatukan penduduk, sebenarnya sudah dilakukan sejak kemerdekaan tahun 1957 lagi, demi pembinaan satu negara yang memperlihatkan persamaan visi dan identiti. Saya berharap, rakyat bersikap matang dan tidak mudah terpengaruh dengan hasutan segelintir pembantah kerana ia dikhuatiri boleh mewujudkan ketegangan antara kaum.

Walaupun kita wajar mengecam tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab ini, adalah lebih baik menyerahkan kepada pihak berwajib untuk mengambil tindakan. Kerajaan Selangor juga telah mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) supaya mengadakan perbincangan terbuka pada 5 September depan antara penduduk sebenar Seksyen 23, Shah Alam, pegawai MBSA dan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Sementara menunggu tarikh perjumpaan tersebut, kerajaan Selangor menggesa penduduk Seksyen 23, Shah Alam supaya bertenang dan tidak dipengaruhi fakta-fakta yang tidak benar yang sengaja diapi-apikan oleh kumpulan yang memang berniat jahat terhadap keharmonian rakyat dan kestabilan politik kerajaan Selangor.

Khalid Samad (Ahli Parlimen Shah Alam)

Ini saya persalahkan pihak UMNO walaupun orang yang ambil peranan dalam tunjuk perasaan itu berkata mereka bukan dari UMNO, tapi saya kenal mereka. Mereka memang UMNO, kita tahu, oleh kerana mereka itu dari UMNO. Itulah sebabnya mereka dibenarkan melakukan tindakan-tindakan yang keterlaluan ini. Sepertimana yang saya katakan sebelum ini dan semalam menjadi kenyataan, UMNO merosakkan Melayu dan merosakkan imej Islam.

Sebagai Ahli Parlimen Shah Alam saya mengutuk sekeras-kerasnya tindakan yang dilakukan oleh segelintir 40 hingga 50 orang dan saya menafikan dengan sekeras-kerasnya tindakan mereka mewakili orang Islam atau pun orang Melayu.

Ini merupakan satu tindakan yang bercanggah dengan ajaran Islam itu sendiri supaya kita menghormati agama orang lain, jangan kita memperlekeh dan memperkecil kepercayaan orang lain. Ianya amat malang dilakukan dalam bulan Ramadhan selepas sembahyang Jumaat.

Dr Dzulkifli Ahmad (Ahli Parlimen Kuala Selangor)
Apa yang berlaku itu adalah penerusan dari siri-siri laporan dan tulisan dari akhbar Utusan Malaysia sejak sekian lama yang bersifat perkauman dan dilihat cuba membangkitkan semangat Melayu. Ianya juga dari pengaruh akhbar berkenaan terhadap pembaca mereka khasnya di kalangan ahli UMNO. Mereka hanya menyambung apa yang telah disiar dan ditulis dalam akhbar mereka sahaja.

Antaranya tulisan bertajuk 'Sedarlahh wahai Melayu' dan sebagainya. Penulis akhbar itu membayangkan seolah-olah Melayu dalam tertekan. Padahal, bagi kebanyakan pemimpin PR, bukan Melayu yang tertekan tetapi UMNO. Atas sebab itulah pelbagai usaha dibuat untuk menarik PAS bersama mereka atas kepentingan Melayu dan Islam. Namun, ianya ditolak oleh PAS.

Ronnie Liu (Exco Negeri Selangor)
Selepas lawatan Noh Omar, jawatankuasa yang dikatakan membuat bantahan mengenai kuil yang hendak dibinakan di Seksyen 23 itu, barulah berlaku insiden semalam kerana Noh Omar telah mengeluarkan satu kenyataan dia akan lawan, dia akan menentang projek itu berhabis-habisan.

Lepas itu ada insiden ini. Saya mintalah Noh Omar, memberitahu apakah pendirian dia kepada kita. Adakah dia adalah penghasut atau batu api ataupun dia pun tidak setuju dengan apa yang berlaku semalam.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA