" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 August 2009

Gelanggang Pengundian Permatang Pasir Bermula

Setelah berkempen selama seminggu, hari ini merupakan hari penentuan siapakah yang akan dipilih sebagai Aahli Dewan Undangan Negeri N11 Permatang Pasir. Seawal jam 8 pagi, sebanyak 39 saluran membuang undi telah dibukan di 9 pusat pengundian.

Pilihanraya kecil ini menyaksikan pertandingan satu lawan satu diantara calon Pakatan Rakyat dari PAS, Mohd Salleh Man yang merupakan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang berdepan dengan calon UMNO Barisan Nasional, Rohaizat Othman yang juga Setiausaha UMNO Bahagian Permatang Pauh.

Seramai 20,290 pemilih berdaftar layak membuang undi hari ini yang terdiri dari 72.36 peratus adalah pengundi melayu, 25.85 peratus Cina, 1.63 peratus India dan 0.16 peratus lain-lain keturunan.

Calon PAS, Mohd Salleh Man akan mempertahankan kerusi DUN tersebut ekoran kematian penyandangnya dari parti tersebut, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, kerana diserang jantung pada 31 Julai lalu.

UMNO Barisan Nasional bakal berdepan dengan jalan sukar apabila DUN Permatang Pasir terletak dibawah jajahan Parlimen Permatang Pauh yang merupakan kubu kuat Pakatan Rakyat.

Lapan pusat mengundi itu dibuka di SJKC Lay Keow Permatang Pauh, SMK Sama Gagah, SK Permatang Pauh, SK Permatang Pasir, SK Bukit Indra Muda, SJKC Kubang Semang, SK Seri Penanti dan Sek Rendah Islam Al-Masriyah.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isteri Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail adalah antara yang terawal keluar mengundi pagi ini. Anwar, Wan Azizah dan Mohd Salleh tiba di pusat mengundi SK Seri Penanti pada kira-kira jam 8.20 pagi untuk mengundi. Bercakap kepada pemberita, Anwar berkata beliau yakin Mohd Salleh akan menang dengan majoriti selesa.

(TVA)


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA