" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 August 2009

Tan Sri Khalid sedia bayar kepada Bank Islam

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid berkata, beliau sedia membayar balik pinjaman RM66 juta (AS$18.521 juta) kepada Bank Islam yang diambilnya pada tahun 2001 untuk membeli saham Guthrie Bhd. Bagaimanapun, keputusan itu tertakluk kepada saman balas yang difailkan oleh peguamnya kepada Bank Islam pada 18 Mei 2008.

"Saya percaya kalau dibicarakan kedua-dua pihak, bank Islam dan saya bertanggungjawab. Jika bank Islam menang dalam perbicaraan selepas rayuan dan saya kena membayar. Kalau bank Islam dan saman saya dipersetujui oleh mahkamah dan kemudian bank Islam akan membayar kepada saya. Jadi saya terima tentang perkara ini dan saya telah membuat persediaan kewangan untuk menentukan bahawa perkara ini dapat dilakukan dan diselesaikan",katanya.

Tan Sri Khalid mengulas penghakiman ringkas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini yang memerintahkan beliau membayar 66 juta ringgit kepada Bank Islam. Hakim Rohana Yusof bagaimanapun menetapkan 16 September depan untuk sebutan permohonan penangguhan hukuman serta untuk menetapkan tarikh bagi dakwaan balas Tan Sri Khalid.

3 comments:

malaysia.suarademokrasi said...

pelik jugak,..nak ambik mana duit 66 juta??? nampak sgt nak sapu mana2 ni,...ish
sedarlah org2 selangor

osabit85 said...

ko pun bangang...dia pinjam pada 2001 beli saham......jadi itu duit dia....beli saham...ko kira lah dari 2001 hingga sekarang...saham tu tak untung ker???.....lainlah umno...harapkan duit kerajaan jer....makan rasuah jer....sebab tu mati masuk neraka umno ni...hahahahahahaha

Anonymous said...

Bro Osabit85,

Org dUMbNO katakan. kah! kah! kah!

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA