" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 August 2009

UBN Dan Permasaalahan...

Sekarang UBN mahu tidak mahu, terpaksa menerima hakikat bahawa parti mereka tidak habis2 dilanda permasaalahan yang berpunca daripada perbuatan mereka sendiri. Walaupun berbagai tuduhan telah dilemparkan kepada PR, demi untuk 'mewujudkan' suasana dimata rakyat seolah-olah PR sedang menuju kehancuran.

Yang terbaru ialah mengenai calon UBN di PRK DUN Permatang Pasir iaitu saudara Rohaizat yang dikatakan telah terbabit dalam kes pecah amanah yang telah membawa kepada pembatalan lesen guaman sivil beliau dan kini heboh diperkatakan. Bagaimanapun, tuan yang empunya diri tidak mengaku malah beliau menyalahkan rakan kongsinya.

Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan berkata, Rohaizat tidak terlibat dalam sebarang transaksi jual beli tanah yang diuruskan oleh rakan kongsinya bagi pihak Koperasi Pekebun Getah Negeri Pulau Pinang Berhad, sebaliknya Rohaizat, yang menjadi mangsa keadaan setelah rakan kongsi beliau (Yusri Isahak) meninggalkan firma berkenaan. Jadi, beliau terpaksa memikul tanggungjawab untuk menyelesaikan masalah yang ditimbulkan rakannya. Artikel boleh diikuti di [Rohaizat Tidak Terlibat Transaksi Rakan Kongsi Dan Koperasi]

Boss NO 2 (Muhyiddin) pula menyarankan Rohaizat agar memberi kenyataan bersumpah sekiranya perlu. Ini untuk memastikan agar tiada pihak yang mengambil kesempatan untuk menyelewengkan kenyataan sebenar mengenai isu itu. Artikel ini boleh diikuti di [Muhyiddin Minta Rohaizat Beri Kenyataan Bersumpah]

Ekoran daripada itu semua, rakan kongsi Rohaizat iaitu saudara Yusri Isahak (yang dituduh) tidak berdiam diri. Beliau telah tampil memberi penjelasan bagi membersihkan dirinya daripada 'dikambinghitamkan' oleh pihak yang berkenaan pada satu sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini. Beliau juga akan menemui kepimpinan PAS dan PKR untuk menggunakan pentas ceramah mereka bagi memberi penjelasan mengenai isu ini.

Inilah UMNO, bagi mereka kes yang sebegini adalah perkara biasa (soal peribadi). Dimanakah maksud 'rakyat didahulukan'? Bagi mereka, calon yang mereka pilih ini adalah yang terbaik. Saya percaya, bagi rakyat terutamanya pengundi di Permatang Pasir akan menolak pilihan calon yang sebegini. Dengan timbulnya isu ini, UBN sememangnya tidak layak untuk 'berentap' dengan PR dalam memikirkan permasaalahan rakyat serta menjanjikan yang terbaik untuk rakyat.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA