" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

05 February 2009

Sultan Perak Ingkari Perlembagaan?

Mengikut perlembagaan tubuh negeri, Sultan mestilah bertindak menurut nasihat Menteri Besarnya, bukan Timbalan Perdana Menteri.Atas keyakinan terhadap tafsiran inilah maka Kerajaan Pakatan Rakyat TIDAK akan membenarkan MB Nizar melepaskan jawatan.MB Nizar adalah pemimpin RAKYAT, dan RAKYAT inginkan pilihan raya diadakan.


Dalam hal yang berlaku di Perak hari ini, apakah Sultan telah melakukan sesuatu yang bertentangan dengan undang-undang?. Sultan pun manusia juga, tak kan dia bebas daripada melalukan kesilapan.


Soal tahu undang-undang adalah satu hal. Memang tidak dinafikan Sultan Perak memang orang yang faham tentang undang-undang, tetapi soal mengikut dan mematuhi undang2 adalah satu soal yang lain.Soalannya, apakah Sultan mempunyai undang-undang yang berbeda daripada manusia lain di sisi ALLAH swt?

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA