" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 February 2009

Meletak Jawatan Bukan Kerelaan Hati?-malaysiakini

Dilihat dari suasana yang agak memeningkan ini nampaknya Jamaludin tidak berhasrat untuk meletak jawatan ADUN.Surat persetujuannya semalam adalah surat yang telah ditandatangani sebelum ini mungkin telah digunakan untuk di ajukan kepada Speaker. 

Maknanya memang benar Mereka akan keluar dari PKR & akan menyertai UMNO.Tetapi apakan daya,'Cempedak Menjadi Nangka',langkahnya dihalang dengan pengosongan kerusi.Mereka terkejut besar kerana semua ini amat menyusahkannya.Pemain Utama UMNO disebalik tabir sendiri pun ikut sama terkejut. 

Nampaknya PRK bukanlah keinginannya yang sebenar.Mereka mahukan kerusi percuma tapi tak sanggup untuk berdepan dengan pengundi mereka.Untuk menghadapi PRK semula bererti 'mati'.Kita semua tak tahulah samada YB ini bermasaalah dengan pengundinya,ataupun sebaliknya. 

Perkara yang merisaukan Jamaludin lagi adalah kes rasuah beliau akan dibicarakan pada 10 Feb ini.Kalau kes ini masih diteruskan bermakna 'Perniagaan' yang beliau usahakan sebelum ini teramat tidak mengutungkannya. 

Mahu tak mahu UMNO terpaksa berdepan dengan PRK ini jika pengosongan kerusi ini sah.Tetapi UMNO sudah tersilap langkah dengan pengumuman P/Lah semalam untuk mendapat ADUN dengan cara percuma (lompat parti).Selepas ini UMNO tak layak lagi untuk bercakap mengenai undang2 anti lompat parti.Jadi sekarang siapa yang rugi.........??? 

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA