" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

28 October 2009

Syabas Tok Guru

Hari ini merupakan hari penting bagi parti PAS dimana mereka akan mengadakan mesyuarat khas ekoran daripada saranan TGNA supaya parti berkenaan mengadakan EGM. Semalam Salahuddin Ayub yang mewakili pihak TGNA telah membuat kenyataan bahawa TGNA tidak dapat hadir pada mesyuarat berkenaan.

Saya sendiri mula merasa risau, apakah TGNA hanya berseorangan dalam membuat tindakan demi menjaga parti Islam ini? Kumpulan Pro-UG pula pasti akan bergembira sekiranya TGNA tidak hadir pada mesyuarat berkenaan.

Walau bagaimanapun hari ini, Tok Guru kesayangan kita telah berubah fikiran akan menghadiri mesyuarat yang penting itu. Syabas Tok Guru....

Blog sayap UMNO iaitu Unit Media Baru Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia pula telah menulis seakan semua ini sudah dijangkakan oleh kumpulan Pro-UG dan UMNO sendiri. Kumpulan Pro-UG akan menyingkirkan TGNA dan penggabungan PAS/UMNO akan benar-benar berlaku.

Blog berkenaan memberitahu bahawa isu kerajaan Perpaduan PAS/UMNO sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan PAS, kecuali TGNA tiada dalam perbincangan berkenaan. Pimpinan Pas telah sebulat suara untuk keluar dari PR yang nampaknya sudah lari dari konsep asal mereka. campur Tangan Anwar dalam banyak isu juga telah membuatkan PAS meluat dalam pakatan ini.

Mungkin inilah puncanya pemimpin yang telah disenaraikan oleh Tok Guru baru-baru ini sentiasa mengeluarkan kenyataan yang 'melawan arus'. Fikiran mereka telah diracun sedemikian rupa yang telah menyebabkan mereka lebih berminat berbaik dengan pihak yang tidak pernah 'insaf' akan kesilapan yang telah mereka lakukan. Suara rakyat tidak diendahkan.

Sekiranya apa yang ditulis dalam blog berkenaan benar-benar berlaku, apa akan jadi dengan keadaan politik dalam negara kita? Apakah ianya akan kembali tenang, ataupun akan menambah kekalutan?

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA