" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

13 October 2009

Bagan Pinang Dan Pindaan Perlembagaan UMNO

BN yang diketuai oleh UMNO telah memperolehi kemenangan yang ke-2 mereka pada siri PRK selepas PRU-12 lalu. Batang Ai di Serawak dan yang terbaru di Bagan Pinang Negeri 9. Pada semua PRK yang lain, BN sentiasa kecundang biarpun PM bertukar tangan dari Pak Lah kepada Najib.

Kita boleh melihat bermacam cara telah diusahakan oleh Najib bagi mengembalikan sokongan rakyat kepada BN terutama sekali kepada UMNO. Namun sebelum kemenangan BN di Bagan Pinang, segala usaha yang di buat oleh Najib tidak menunjukkan kejayaan. Nasib sentiasa tidak menyebelahi mereka, manakala PR pula terus mara kehadapan.

Setelah mendapat apa yang mereka impikan iaitu kemenangan pada PRK untuk dihidangkan kepada rakyat biarpun telah heboh pelbagai 'politik kotor' yang mereka gunakan, dengan lantas tanpa merenung jauh, pemimpin-pemimpin BN terutamanya dari kalangan UMNO mula mendabik dada mengatakan bahawa UMNO telah kembali menjadi pilihan rakyat.

Begitu mudah mereka mentafsirkannya. Bukankah kemenangan mereka di Bagan Pinang itu akhirnya akan memakan diri mereka sendiri?

Kemunculan PRK Bagan Pinang yang merupakan kawasan paling ramai pengundi pos adalah satu rahmat kepada PR. Ini kerana, walaupun tidak mendapat kemenangan, PR berpeluang untuk menarik perhatian rakyat serta memberi penjelasan secara terperinci mengenai 'politik kotor' yang telah BN gunakan sejak sekian lama bagi menjamin kemenangan mereka dalam menghadapi pilihanraya terutama sekali mengenai 'undi pos'.

Baru Ahad lepas BN menang pada PRK Bagan Pinang, hari ini berlangsung pula perhimpunan khas UMNO bagi meminda perlembagaan parti mereka. 2 peristiwa yang menarik. Bagi UMNO, ini adalah masa yang nanti-nantikan,
  • Bagan Pinang - untuk membuktikan rakyat telah menerima mereka kembali
  • pindaan perlembagaan parti - untuk membuktikan usaha mereka untuk berubah
Apakah ini menunjukkan nasib telah mula menyebelahi mereka ataupun sebaliknya? Adakah mereka merasakan dengan kemenangan Bagan Pinang dan pindaan perlembagaan parti sudah cukup untuk menunjukkan bahawa UMNO yang ada sekarang bukannya 'UMNO DULU, KINI DAN SELAMA-LAMANYA...'?

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA