" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

07 October 2009

PR Atau BN Yang Kering Modal?

Baru-baru ini Mohd Isa bertanya kepada PR "pembangkang kering modal kempen ke?". mereka (PR) tak ada idea untuk timbulkan keraguan, seperti yang kita tahu tanggungjawab mereka (PR) ialah untuk mencipta keraguan.

Pertanyaan beliau itu sebenarnya bertepatan diajukan kepada BN. Walauapapun alasan yang beliau cuba bangkitkan, modal yang digunakan oleh PR sebenarnya yang menunjukkan bahawa PR begitu prihatin terhadap kepentingan rakyat kerana mereka tidak mahu rakyat dipimpin oleh 'kaki rasuah'. Rakyat wajib menolak pemimpin yang menggunakan rasuah dalam berpolitik.

Hujah Mohd Isa sudah menjalani hukuman adalah tidak tepat. Mohd Isa tidak pun melalui hukuman yang sepatutnya. Mohd Isa hanya dihukum oleh UMNO dan bukannya dimahkamah. Macam mana rakyat mahu mempercayai bahawa beliau telah insaf akan perbuatannya yang lalu?. Mohd Isa hanya dianggap sebagai mangsa mainan politik dalam UMNO yang telah membawa kepada cuti rela-paksa buat sementara waktu sahaja. Buktinya, Mohd Isa masih dipilih sebagai calon BN di Bagan Pinang.

Mohd Isa juga mempersoalkan mengenai hukuman yang telah dijalani oleh DSAI dan Lim Guan Eng yang pernah menjalani hukuman penjara (angkara kuasa jahat). Soal Mohd Isa, kenapa DSAI dan Lim Guan Eng masih mendapat tempat dalam parti dan masih diberi peluang untuk bertanding?

Sah..! Mohd Isa tidak prihatin terhadap senario politik dalam negara. Tidak tahukah Mohd Isa, apakah punca yang menyebabkan lahirnya PR?. Bukankah ianya berpunca daripada kerakusan pemimpin-pemimpin UMNO yang 'gila kuasa' dengan menggunakan kuasa duit dan jawatan?. Individu yang dirasakan merbahaya kepada mereka tapi bukan kepada rakyat 'wajib' diserang habis-habisan. DSAI dan Lim Guan Eng adalah sebahagian daripada mangsa UBN. Rakyat tidak mudah lupa seperti Mohd Isa yang pelupa.

Semalam Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin (KJ) cuba menggunakan senjata yang pernah memakan diri mereka sendiri dengan menyerang DSAI. Mereka menuntut kembali supaya pihak polis menyiasat kesahihan berhubung akuan berkanun yang pernah dibuat oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid terhadap DSAI 10 tahun yang lalu iaitu semasa kelahiran 'reformasi'.

Ini ekoran daripada kenyataan akhbar yang dibuat oleh Nallakarupan baru-baru ini yang mendakwa kononnya DSAI mempunyai pelbagai sumber kewangan yang besar seperti yang pernah didedahkan Abdul Murad dalam akuan berkanunnya pada 26 Oktober 1999 bahawa DSAI mengawal sebanyak 20 akaun induk yang diuruskan oleh kroni-kroninya membabitkan aset, saham dan wang bernilai lebih RM3 bilion. Abdul Murad turut mendakwa DSAI menggunakan wang akaun induk tersebut untuk memajukan cita-cita politiknya.

KJ merayu agar ianya mendapat perhatian dari pihak kerajaan dan agensi-agensi berkenaan terutamanya daripada pihak polis untuk memulakan siasatan. KJ sedih dan tidak berpuas hati apabila Nallakarupan sudah bangkitkan (senjata yang memakan diri) tapi tak ada apa-apa tindakan susulan (Ini semacam DSAI pula PM Malaysia).

Muhyiddin pula tetap melakukan serangan terhadap TGNA dengan mengatakan bahawa Kelantan ketinggalan dari segi pembangunan sejak dipimpin oleh PAS. Sah..! mata beliau sudah menunjukkan tanda-tanda akan rosak. Otak beliau pun sudah menunjukkan tanda-tanda akan 'nyanyok' dengan mengatakan Kelantan adalah negeri termiskin di Malaysia.

Kalau miskin, kenapa pasar raya-pasar raya besar berani datang melabur di Kelantan? Bukannya semakin berkurangan, malah makin bertambah. Hotel-hotel ada antaranya yang bertaraf 5 Bintang juga makin bertambah. Bukankah itu menunjukkan Kelantan mampu memberi pulangan yang lumayan kepada para pelabur?

Selagi pemimpin-pemimpin UMNO tidak 'insaf' akan kesilapan yang telah mereka lakukan, malah makin manambahnya, jangan harap rakyat Kelantan akan menerima parti usang itu untuk dijadikan pengganti kepada kerajaan sekarang yang telah dipimpin oleh TGNA selama lebih 18 tahun. Bukan sahaja Kelantan, malah 1 Malaysia akan menolak UBN.

Namun, ini semua ada kebaikannya kepada PR. Dengan kenyataan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin UBN ini, ingatan rakyat terhadap kezaliman yang telah mereka (UBN) lakukan akan kembali segar....

Kesimpulannya, siapa yang kering modal, PR ataupun BN?

1 comment:

komando said...

WHATEVER IS SAID BY ALL THE UMNO PIGHEADS ARE IRRELEVANT ALREADY... A DYING MAN CLINGING ON TO A TINY TWIG AS THEY SAY.....NYAWA2 IKAN DAH!

SO LET THEM SO CALLED UMNO IDIOTS SAY WHATEVER...THE PUBLIC AIN'T STUPID AS THEY THINK!

ONLY UMNO GOONS ARE, THOSE WHO EAT UMNO SHIT AND DRINK UMNO URINE CAN BE FOOLED...NOT THE REST OF THE CROWD...

THIS DYING BREED CALLED UMNO IS NEARING EXTINCTION ....GOING GOING OMG GONE!

THE AZEEZ...FELLA CAN GO BACK AND SELL 2nd CARS....WHO KICK AND PUNCH HIM?

BETTER GO WASH YOUR HANDS WITH ACID...FULL OF SHIT THIS BLACKIE FELLA SAME AS THE ONE IN IPOH PERAK (BERAK)

NICE THINGS DOES HAPPEN,,,..AND IT IS HAPPENING...ALL UMNO GOONS ARE DRINKING PARAQUAT...YAM SENG...

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA