" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

27 September 2009

Brahim Ali Isytihar Perang Terbuka Dengan TGNA?

Ekoran daripada kenyataan yang telah dikeluarkan oleh TGNA agar Ibrahim Ali melepaskan jawatan beliau sebagai Ahli Parlimen Pasir Mas, Ibrahim Ali telah membalasnya dengan meminta agar TGNA pula yang patut meletak jawatan.

Sebelum ini walaupun ada berbagai kenyataan daripada pimpinan PAS dari Parlimen Pasir Mas khasnya yang mahukan Ibrahim berundur, beliau mampu bersikap 'cool' sahaja. Pada masa itu Ibrahim hanya membalas, beliau tidak akan meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Pasir Mas kecuali ianya diminta oleh pengundi di kawasan itu sendiri. Sedangkan cara orang lain menegur jauh sekali jika nak dibandingkan dengan cara yang digunakan oleh TGNA.

Kali ini, TGNA berkata, "Saya minta dia (Ibrahim) keluar... yang melantik dia bertanding di Pasir Mas saya dengan bendera PAS. Bila PAS kawasan Pasir Mas minta dia undur, dia kena berundur. Duit yang dia makan tu tidak betul, sembahyang Tuhan tak terima. Lebih baik dia letak jawatan... perut kenyang tapi masyarakat pandang lekeh. Orang PAS yang undi dia dan memenangkan dia, hanya sedikit orang UMNO mengundi dia,".

Ibrahim membalas, "Dia (TGNA) yang patut letak jawatan, dia dah lama jadi Menteri Besar, dia dah tua, sakit...dia yang kena letak jawatan, dan patut beri laluan pada orang baru. Saya jadi wakil rakyat, saya tak guna 5 sen pun duit rakyat. Saya guna semua duit gaji saya untuk rakyat. Kalau dia (TGNA) kata saya menang sebab PAS, sebenarnya orang PAS menang sebab saya. Pada tahun 2004 dia hanya ada 2 kerusi, dia saja yang betul, syurga neraka hak dia,".

Ternyata sekarang Ibrahim benar-benar tersepit. Mungkin ini kerana hasrat beliau untuk rujuk kembali ketempat asal (UMNO) sudah semakin kabur. Pimpinan tertinggi UMNO sebenarnya tak teringin langsung untuk menjemput beliau kembali. Mungkin ini kerana cara beliau berpolitik tidak ubah seperti 'budak-budak'. Mulut sukar dikawal, sikap panas baran beliau begitu sukar ditahan.

Saya sendiri yang mewakili pengundi kawasan Parlimen Pasir Mas mendesak agar Ibrahim melepaskan jawatan beliau bagi memberi mandat kepada rakyat sekiranya beliau benar-benar pemimpin yang berjiwa rakyat.

Bagi peluang kepada rakyat untuk memilih pemimpin yang sealiran dengan perjuangan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat. Mereka pasti tidak mahukan pemimpin yang sentiasa berlawan arus oleh kerana mempunyai agenda yang terselindung ataupun masih rindukan kepada ideologi UMNO.

Sekiranya PRK berlaku disini, semua pertikaian ini pasti selesai. Semua apa yang dikatakan oleh Ibrahim itu pasti terbukti nanti samada benar atau tidak. PENGUNDI PARLIMEN PASIR MAS AKAN TENTUKAN...!!!

3 comments:

DR 1221 said...

sekurang2nya ibrahim ali telah berjasa kepada rakyat p/mas. pusat khidmat dun, jambatan p/mas, masjid dll. mp lain2 pas semuanya tidak berfungsi, makan duit haram.

matstimketum said...

salam semua,
sikatak brahim ali mana ada teloq nak kosongkan kerusi parlimen pasir masnya! habehlah pendapatan elaun sebagai ahli parlimen. dia masuk politik kerana nak glamer ajer dari dulu hingga la ni. dia macam lalang yang ditiup angin.

Anonymous said...

Bagi aku.., pembangunan yg brahim ali bawa ke Pasir Mas itulah yg telah memperkayakan dia. Masa itu beliau begitu akrab dgn TDM. Bila P/Lah jdi PM, brahim ali terus dihumban yg telah membawa kepada kejatuhannya dlm platform politik. Untuk meraih sokongan, beliau telah mempergunakan PAS tanpa rasa malu....!!!! Kalau beginilah cara brahim ali berpolitik yang telah mempergunakan sepenuhnya Kuasa Ringgit Malayisa, beliau hanya layak menggunakan tiket 'Payung' sahaja.....

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA