" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 September 2009

Pemuda MIC Bantah Makkal Sakthi

Ketua Pemuda MIC, T.Mohan dengan tegasnya mengatakan bahawa pemuda MIC tidak sedia membenarkan parti baru 'Makkal Sakthi' yang dijangka akan dilancarkan sendiri oleh Najib pada 10 Okt ini menjadi parti alternatif kepada MIC bagi mewakili kaum India.

Walaupun banyak parti bakal muncul pada masa akan datang, tiada jaminan parti berkenaan mampu meraih sokongan rakyat sedangkan sumbangan dan jasa MIC selama bertahun-tahun telah dilupakan.

Adalah tidak wajar jika penubuhan parti itu adalah untuk menguburkan MIC yang telah berkhidmat untuk BN selama 63 tahun. Pemuda MIC sudah pasti akan protes penubuhan parti baru untuk menggantikan MIC walau apapun alasannya ... tidak akan berkompromi.

Parti Makkal Sakthi Malaysia yang akan diketuai R.S. Thenenthiran, 47, bekas penyelaras kumpulan Hindraf yang diharamkan. Parti baru ini mula didendang dengan serius kepada rakyat selepas sahaja berlalunya pemilihan MIC baru-baru ini yang telah memperlihatkan Presiden MIC tetap berdegil mempertahankan jawatan dan kedudukan beliau dalam parti komponen BN itu.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA