" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

28 September 2009

Raja Sesumpah Muncul Lagi !!

Mohd Saiful Bukhari Azlan yang lebih terkenal dengan gelaran Raja Sesumpah telah uncul kembali. Beliau menjadi pelakon utama dalam kes yang melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelangnya pilihan raya kecil PRK Parlimen Permatang Pauh bulan Ogos tahun lalu. Dijangkakan akan mengulangi watak utama menjelangnya PRK di DUN Bagan Pinang tidak lama lagi.

Jika dalam PRK di Parlimen Permatang Pauh isu Raja Sesumpah ini telah dimainkan secara meluas termasuk oleh media arus perdana pro UMNO maka sekali lagi dalam PRK Bagan Pinang beliau akan dijadikan 'pak sanggup' sekali lagi. Beliau menjadi contoh bagaimana seorang anak muda yang rela untuk mendedahkan kejelekan dan keburukan yang ada pada dirinya bagi kepentingan politik sempit UMNO BN.

Raja Sesumpah dalam blognya telah melahirkan rasa bimbang diatas keselamatan beliau menjelangnya perbicaraan kes yang membabitkan Anwar pada 3 November yang akan datang. Beliau juga mendakwa ketakutan ini kerana tidak mahu terjadi kes yang sama seperti apa yang berlaku kepada Teoh Beng Hock. Kenyataan Raja Sesumpah ini menjadi kemusyikilan kerana selama ini beliau sudah pasti dikelilingi oleh 'bodyguard' kerana beliau individu penting bagi kes ini.

Siapa yang mahu mengugat ketenteraman beliau? Melainkan hati beliau sendiri tidak tenteram kerana melakukan dosa fitnah terhadap Anwar. Tambah menjadi prejudis lagi apabila beliau mulai muncul tatkala akan diadakan PRK Bagan Pinang pada 11 Oktober nanti.

Namun kehadiran beliau tidak menjadi 'kudis' kepada Pakatan Rakyat menjelang PRK DUN Bagan Pinang kerana sudah terbukti sebelum ini. Walaupun beliau bersumpah mubahalah menjelangnya PRK Parlimen Permatang Pauh dengan didokong oleh pemimpin UMNO BN ternyata rakyat sudah tahu beliaulah ialah Raja Sesumpah yang sudah terkena sumpah beliau sendiri.

Oleh: addin77

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA