" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 September 2009

Isa Samad Calon Pilihan No 1 UBN?

Mohd Isa Samad tetap menjadi calon pilihan bagi perwakilan Umno Bahagian Telok Kemang. Setakat ini beliau merupakan calon pilihan No 1 BN bagi PRK DUN Bagan Pinang biarpun sebelum ini beliau pernah dikenakan tindakan disiplin parti atas tuduhan politik wang. Bagi perwakilan disana, Isa sahaja yang mampu menyatu-padukan masyarakat di Port Dickson.

Bagi MB Negeri 9 Mohamad Hassan pula, sekiranya Mohd Isa dipilih, mungkin ianya akan menggugat kedudukan beliau. Ini kerana pengaruh Mohd Isa begitu kuat disana dan senario mengambil-alih kembali kuasa dan kedudukan yang terpaksa ditinggalkan sementara sebelum ini akan berlaku. Dalam UBN, kes seumpama itu (terlibat dengan politik wang) adalah perkara biasa bagi mereka.

Bagi PR pula, yang menjadi masaalah besar adalah dengan wujudnya 'pengundi pos' seramai 5,171 atau 37 peratus pengundi disana. Rekod pada PRU lalu menunjukkan DUN berkenaan mempunyai seramai 14,192 pemilih, termasuk 4,925 pengundi pos yang semua maklum ianya sentiasa memihak kepada calon BN.

BN pasti akan merasa begitu selesa dengan adanya pengundi pos rela paksa disatu-satu kawasan pengundian. Oleh kerana itu mereka begitu beriya-iya untuk bertarung pada PRK kali ini bertujuan untuk mengaburi mata rakyat dengan mengatakan bahawa rakyat sudah beralih menyokong BN dan menolak PR.

Bagaimanapun PR tidak cepat patah semangat. PR menaruh harapan dengan suasana politik sekarang, pengundi-pengundi biasa mampu membuat kejutan besar.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA