" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

29 September 2009

Suara TDM Tak Laku, Mohd Isa Tetap Dicalonkan

Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Samad yang pernah digantung kerana terlibat penggunaan politik wang telah dipilih sebagai calon BN bagi PRK DUN Bagan Pinang. Perkara tersebut diumumkan oleh TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Ini bermakna suara Tun Dr Mahathir (TDM) sekarang sudah tidak laku lagi. Sebelum ini beliau beria-ia supaya Mohd Isa tidak dipilih sebagai calon BN disana atas sebab Mohd Isa pernah terlibat dengan politik wang. Tapi dalam UBN, kes seumpama itu adalah perkara biasa bagi mereka. Dengan ini juga bermakna, slogan yang Najib gembar-gemburkan iaitu rakyat didahulukan ternyata meleset sekali.

Rakyat pasti tidak mahukan pemimpin yang pernah terlibat dengan politik wang bagi istilah UBN, bagi rakyat istilahnya adalah menggunakan rasuah dalam memastikan kedudukan pemimpin berkenaan tidak tergugat. Semua maklum, UMNO kian hancur salah satu penyebab utamanya adalah bila kerajaan UBN berjaya memartabatkan penggunaan rasuah disegenap penjuru termasuk dalam parti mereka.

Bagi pengumuman calon PAS yang mewakili PR pula akan diumumkan malam ini bertempat di markas PAS Batu 9, Jalan Pantai Teluk Kemang oleh presiden parti, Datuk Seri Abdul Had Awang.

2 nama disebut untuk dipilih sebagai calon PAS kali ini. Mereka ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar dan bekas ketua Dewan Ulama PAS negeri itu, Kassim Tahir. Bagaimanapun, dipercayai PAS akan memilih calon yang lebih muda, iaitu Zulkefly untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang itu.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA