" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

17 June 2009

Syarat Baru Kearah 'Kerajaan Perpaduan'

Bila isu ini nampaknya sudah boleh dikatakan 'serius', syarat 'terbaru' telah dikeluarkan oleh setiausaha agung PAS, Datuk Mustafa Ali iaitu:

'Perbincangan mengenai kerajaan perpaduan antara PAS dengan Umno akan melibatkan juga 2 lagi rakan kongsinya dalam PR. Jika Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Najib Razak tidak bersedia dengan syarat terbaru itu, kami tidak akan mengadakan perbincangan dengan Umno'.


Semacam dah 'dipaksa' pula PKR dan DAP untuk 'mengiyakan' projek Kerajaan Perpaduan ini. Kemana hilangnya segala penat lelah dalam perjuangan ini? Rakyat bersama PR 'bersatu hati' dalam perjuangan ini iaitu UMNO adalah 'target utama' yang patut digulingkan. Akibat dari pemimpin mereka sendiri, parti yang 'gah' sebelum ini iaitu UBN sedang menuju kehancuran.....

Apakah keuntungan yang rakyat akan dapat daripada 'dongengan' ini sekiranya ia menjadi 'realiti'? Rakyat semacam tidak percaya untuk memberi peluang kepada UMNO. Isu ini sepatutnya sudah 'wajib' ditutup selepas sahaja Majlis Syura keluarkan arahan untuk berbuat demikian. Sekarang semacam PKR dan DAP terpaksa melayan isu yang tiada untungnya buat masa ini kepada PR.

Plan asal 'perubahan' juga pastinya terbantut akibat daripada 'taktik' pihak2 yang tak bertanggungjawab ini.

1 comment:

Krai Utara said...

Collecting Blogs
Para blogger yang dihormati,

Saya sekarang dalam proses menyenaraikan blog2 mengikut kategori masing-masing. Jika anda berminat untuk memaparkan blog anda disini sila tinggalkan maklumat berikut.

terima kasih, diatas sokongan.

I am currently collecting blogs from All Around Malaysia. If you are interested to be listed here, North Krai Latest Blog Headlines lists, kindly leave:

1. Your blog's name.
2. Your blog's url.
3. Your blog's category.

Thanks for support.

you have something to share? just email us:
anda ada sesuatu nak kongsi bersama khalayak email kami: amkbg@yahoo.com

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA