" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

19 June 2009

DSAI Tidak Tolak Kemungkinan Di Penjarakan Lagi

Ketua Umum PKR DSAI tidak menolak kemungkinan pendakwaan fitnah liwat terhadapnya di Mahkamah tinggi Kuala Lumpur akan menyaksikan beliau dijatuh hukuman dengan segera dan dikembalikan ke penjara Sungei Buloh sekali lagi.

Perbicaraan atas tuduhan liwat terhadap beliau akan bermula pada 1 Julai meskipun 2 laporan perubatan membuktikan tidak ada tanda2 pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan diliwat sebagaimana yang didakwa beliau. DSAI berkata:

"Senario terburuk yang mungkin saya hadapi ialah mereka menolak permohonan ikat jamin saya dan segera menjatuhkan hukuman. Saya menjangkakan bukti2 palsu akan dibentangkan di mahkamah oleh pendakawaan sekali lagi sebagaimana yang dilakukan pada perbicaraan 1998 dalam cubaan UBN menamatkan kareer politik saya.

Itu adalah cara termudah bagi UMNO untuk menghapuskan saya bagi menyelesaikan masalah politik mereka. 2 laporan perubatan itu harus cukup untuk menyakinkan mana2 pihak bahawa pertuduhan terhadap saya tidak berasas sama sekali.

Kes ini tidak harus diteruskan apabila ia begitu jelas dilaporkan oleh pasukan doktor perubatan...yakni pakar perubatan bahawa tidak ada kesan (saiful) diliwat, jadi mengapa mereka tetap meneruskannya kecuali ia adalah menjadi satu konspirasi politik?

PKR akan mengatur langkah secara terancang dan aman untuk menarik perhatian rakyat terhadap cubaan UBN sekali lagi memperalatkan institusi2 negara untuk memenuhi agenda politik sempit mereka.

Kita akan lawan dan saya juga kini lebih bersedia, tidak seperti 1998 kerana ketika itu ia berlaku secara mengejut dan tidak sesiapun menjangkakan rancangan jahat sedemikian dirancangkan.

Saya tiada masalah berhadapan dengannya (Saiful). Isunya adalah beliau (Saiful) perlu bersedia dengan semua bukti yang menentang tuduhannya, terutamanya bukti laporan perubatan.

Perbicaraan itu tidak akan memberi kesan kepada keutuhan PR sebagai gagasan berwibawa, malah telah bersedia menghadapi hakikat kemungkinan saya dipenjarakan dan sudahpun mengambil langkah yang sepatutnya".

DSAI, 61, secara konsisten menolak dakwaan yang dilemparkan ke atasnya oleh Saiful dan laporan perubatan Hospital Pusarawi dan Hospital Kuala Lumour yang disahkan oleh 3 pakar perubatan menguatkan hujah beliau bahawa tuduhan itu satu lagi rekacipta dan konspirasi politik oleh pimpinan tertinggi UMNO.

Saiful membuat laporan polis kononnya beliau diliwat oleh DSAI beberapa hari selepas bertemu dengan Najib. ketika itu Najib sedang mengarahkan kempen untuk menumpaskan DSAI pada PRK parlimen Permatang Pauh.

Najib menggunakan laporan polis itu sebagai modal politik namun rakyat menolak fitnah berkenaan. DSAI menang dengan majoriti besar di Permatang Pauh dan diangkat menjadi Ketua Pembangkang di parlimen. Meskipun tuduhan liwat oleh Saiful amat rapuh, Najib merestui tindakan Peguam Negara Gani Patail membawa pertuduhan terhadap DSAI ke mahkamah.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA