" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

18 June 2009

Tanduk2 Telah Mula Muncul Di Kepala

Serangan yang seterusnya mensasarkan TGNA untuk mempamerkan beliau seorang yang panas barang. MStar Online melaporkan "Desakan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya Nasharuddin Mat Isa melepaskan jawatannya sebagai Timbalan Presiden parti kerana menyokong kerajaan perpaduan, dijangka dibincang pada mesyuarat parti itu Isnin ini yang akan dipengerusikan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang, kata beberapa pemimpin parti itu. Menurut mereka, Abdul Hadi yang kini berada di London, dijadual pulang Sabtu ini.

Apakah ini benar menunjukkan ada satu pihak yang cuba 'menyerang' TGNA diatas pendirian tegas beliau mengenai kerajaan perpaduan? Sekiranya suasana ini memang berlaku, jelas sistem yang digunakan ini 'mirip' UMNO punya stail.

Maka,'tanduk2 telah mula tumbuh dikepala'.Ketua Penerangan Umno Ahmad Maslan telah ikut sama dalam isu ini. Beliau mengatakan PAS tidak perlu melibatkan DAP dan PKR dalam perbincangannya dengan Umno mengenai kerajaan perpaduan kerana PAS mempunyai kekuatannya sendiri dalam mengadakan perbincangan dengan Umno mengenai isu2 perpaduan orang Melayu dan tidak perlu meminjam kekuatan parti lain.

Ketua Pemuda Umno Gua Musang Bazlan Baharuddin pula berkata kenyataan TGNA itu adalah disebabkan beliau risau penguasaan PAS terjejas di Kelantan.

Nak bincang apa lagi. Isu ini lahir semasa DSAI sedang sibuk mengaturkan projek 16 Sept. Kalau tidak kerana Pak Lah yang 'membocorkan rahsia' ada 'pakatan ikut pintu belakang' yang sedang giat diatur untuk merialisasikan 'pakatan PAS/UMNO'.

Bulan depan DSAI terpaksa menghadapi untuk kali ke-2 tuduhan yang direka untuk 'mematikan watak' beliau dari pesada politik negara kita buat kedua kalinya. Kemana semua semangat membara yang telah dicetuskan oleh insan yang bernama DSAI selama ini? Jalan yang begitu sukar telah ditempuhi bersama, begitu senang sekali rupanya untuk 'menyelesaikannya' dengan hanya melalui kerajaan perpaduan.

Percayalah, begitu ramai rakyat Malaysia yang begitu kecewa dengan apa yang berlaku sekarang.....

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA