" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

17 June 2009

'Kerajaan Perpaduan' Yang Tiada 'Keikhlasan'

Isu kerajaan perpaduan telah menjadi tumpuan didalam dewan parlimen apabila ahli parlimen dari Pengkalan Chepa telah menafikan sekeras-kerasnya bahawa PAS tidak pernah terlintas difikiran untuk menyokong dongengan kerajaan perpaduan.

Beliau juga merupakan Ahli Majlis Syura mengatakan, apa yang digembar-bembur oleh Najib semalam adalah semata-mata untuk memecah-belahkan jemaah dalam PAS dan juga komponen dalam 'Pakatan' Rakyat.

Seandainya pihak yang 'mengaturkan projek penyatuan PAS/UMNO' berjaya merialisasikan projek ini, maka kita bakal melihat perpecahan yang begitu hebat dalam sejarah Malaysia... Ini bertentangan dengan slogan UBN '1 Malaysia' yang dikepalai oleh Najib.

Sekiranya kerajaan 'ikhlas' untuk menyatukan seluruh rakyat Malaysia, perbincangan mengenainya 'wajiblah' mengikut landasannya. Mereka sepatutnya membuat perbincangan secara terbuka supaya mudah rakyat menilai siapa sebenarnya yang 'ikhlas' untuk menyatupadukan seluruh rakyat Malaysia. Ini kerana kekuatan 'Pakatan' Rakyat adalah bergantung kepada 'kekuatan rakyat'. Inilah 'kelebihan' PR.

Cerita yang saya 'benci' sekali apabila kerajaan Kelantan yang dipimpin oleh TGNA telah 'perlekehkan' oleh pihak2 yang berlakon kononnya untuk 'menyatupadukan rakyat' ini. Mereka ini sudah betul2 melampau...!!!!

Inilah matlamat mereka. Membentuk satu suasana 'keraguan dikalangan rakyat'.Inilah suasana yang mereka inginkan. Samada kerajaan perpaduan ini jadi ataupun tak jadi mereka 'tetap' mendapat untungnya.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA