" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

15 June 2009

1 Ogos : Perhimpunan Mega Prostes Akta ISA

Tanggal 1 Ogos bukan sahaja menyaksikan sambutan ulang tahun ke 49 perlaksanaan Akta Keselamatan Dalam Negeri ISA bahkan serentak tarikh itu satu perhimpunan besar memprotes akta zalim itu akan diadakan di ibu negara, Kuala Lumpur.

Perhimpunan mega ini, pada asalnya dijadualkan berlangsung sebaik sahaja demonstrasi membantah dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) 7 Mac lepas, selesai.

Demonstrasi membantah PPSMI yang dikepalai Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said, menarik kira-kira 8,000 penyokong dasar bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar dalam sistem pendidikan.

Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), yang disertai lebih 80 NGO dan parti pembangkang bertindak menangguhkan perhimpunan itu atas beberapa alasan antaranya berlangsungnya pilihanraya kecil serentak di tiga kawasan melibatkan Parlimen Bukit Gantang, Perak, DUN Bukit Selambau, Kedah dan DUN Batang Aii, Sarawak.

Datuk Seri Najib Razak, sejurus selepas mengangkat sumpah sebagai perdana menteri keenam, berikrar ingin menyemak kembali ISA yang terus-menerus menjadi bahan kritikan NGO dan pembangkang.

Bagaimanapun sehingga kini tiada langkah konkrit diumumkan.

(SuaraKeadilan)

1 comment:

Parti Islam SeMalaysia Zon Bukit Beruntung said...

jom!! gian benor nak berdemo nih!!
PPSMI hari tuh teman terlepas lakk!!

Jom tunjuk kat kerajaan Malaysia Zalim niH!!!

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA