" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 April 2010

Umno, Rasuah Lemahkan Jati Diri Rakyat Malaysia

Pemimpin Pakatan Rakyat meminta pengundi Hulu Selangor supaya mengundi untuk perubahan, dan bukan sogokan setahun sekali pada hari pengundian esok.

Kelibat jentera Barisan Nasional kelihatan sibuk menabur wang ringgit dan geran, Pakatan Rakyat membawa dasar dan wawasan baru untuk Hulu Selangor.

Mursyidul Am Pas Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta pengundi membebaskan diri dari permainan politik Umno-BN, yang telah membudayakan kemiskinan dalam hayat penduduk Hulu Selangor.

Nik Aziz meminta Hulu Selangor untuk perhatikan bahawa mesej Pakatan Rakyat adalah jelas, untuk segenap masyarakat merentasi garis agama dan warna kulit.

Hanya jauhari mengenal manikam, Nik Aziz berkata pembawaan dan ketrampilan Pakatan Rakyat jauh berbeza dari Barisan Nasional.

"Saya datang bukan sebagai orang Melayu, tetapi atas nama Islam. Jika saya turun sebagai orang Melayu, maka mesej saya hanya terhad pada orang Melayu. Tetapi kalau atas nama Islam, mesej saya untuk semua,"

"Prinsip Islam adalah untuk semua. Buktinya, saya telah diberi amanah untuk memimpin rakyat Kelantan kira-kira 20 tahun.

Umno-BN menyertai pertarungan merebut kerusi Hulu Selangor dengan calon baru yang membawa janji-janji lama.

Nik Aziz berkata kita harus berani menuntut perubahan, kerana masyarakat Melayu, Cina, India, Orang Asal dan masyarakat di Sabah dan Sarawak sendiri pernah merasai perit dikhianati Barisan Nasional.

"Saya sendiri pernah suatu ketika menyokong Umno, mengikut pimpinan Pas menyertai BN dahulu. Ketika itu Umno lemah, dan mereka meminta kepada perpaduan. Bila mereka kuat, mereka singkirkan kami. Perit rasanya dikhianati. Sekali digigit, kedua tidak lagi,"

Walaupun berucap dalam keadaan kurang sihat, Nik Aziz tetap menarik perhatian ribuan yang hadir.

Setiap butir katanya adalah mudah, dan penerimaan mereka yang hadir - melayu, cina, india dan orang asal - amat ketara.

Nik Aziz berkata masyarakat Melayu-Islam telah dikembiri dengan versi dakyah Islam yang mesra pemerintah.

Penindasan dan kemiskinan direstui atas nama bangsa Melayu.

Beliau menggesa hadirin untuk berubah, bersama-sama Pakatan Rakyat.

"Yang melemahkan orang Melayu adalah dakyah yang disebarkan Umno. Mereka pisahkan agama dari politik, menyebabkan rasuah jadi halal begitu juga bermacam lagi kejahatan"

"Berpuluh tahun orang Melayu dilemahkan, dan kerana itu hari ini saya tolak Umno-BN,"

(TVS)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA