" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 April 2010

Kempen Cerca Peribadi, Umno-BN Meludah Ke Langit

Umno disifatkan sudah kehabisan modal apabila membuat serangan berbentuk peribadi kepada calon Pakatan Rakyat di Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim sejak diumumkan sebagai calon bagi pilihan raya itu, Umno semakin galak mencerca keperibadian silam bekas menteri itu dengan melabelkan beliau sebagai kaki botol dan sebagainya.

Tanpa disedari pimpinan Umno, serangan itu umpama meludah ke langit terkena muka sendiri. Ini kerana umum mengetahui ramai di kalangan pimpinan Umno bukanlah di kalangan mereka yang bermoral tinggi dan malah rata-rata mereka juga terdiri dari 'kaki minum'.

Zaid ikhlas dan tegas dalam menghadapi taktik kotor Umno itu. Beliau mengakui ketelanjuran silamnya itu dan menyatakan beliau sudah bertaubat sejak menunaikan Haji di Tanah Suci Mekah.

"Itu cerita lama. Kalau mereka nak ungkit, ungkitlah. Saya dah minta maaf dengan Allah s.w.t. Apapun kelemahan saya, apapun ketidaksempurnaan, saya adalah seorang manusia. Saya tidak hipokrit, apa yang silap, silaplah," katanya kepada pemberita ketika diajukan soalan tersebut.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula percaya Zaid sudah banyak berubah dan tidak mengamalkan tabiat lamanya sejak beliau pulang dari Mekah dan menyertai Pakatan Rakyat.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, Umno tidak wajar memainkan isu peribadi bagi memenangi pilihan raya itu memandangkan umum mengetahui kebanyakan pemimpin Umno sendiri dibelit dengan pelbagai isu moral.

Bagi Pengarah Pilihan Raya KEADILAN, Fuziah Salleh pula, Umno menggunakan taktik jahat dengan menyerang peribadi lampau calon Pakatan Rakyat, Zaid Ibrahim sehingga seolah-olah meletakkan hukum Allah di tangan mereka.

"Kita sebagai manusia harus tidak menghukum, kalau Allah pun boleh menerima taubat seseorang, kenapa Barisan Nasional menggunakan taktik kotor ini untuk membunuh karektor berasaskan masa lampau seseorang, dalam keadaan seseorang itu telah berubah?.

"Dia masuk dalam Pakatan Rakyat dia 'reform', kemudian dia pergi haji dia 'reform'. Ini merupakan taktik sangat kotor BN. Mereka patut rasa malu, Perdana Menteri Najib harus malu menggunakan taktik kotor begini. Dia patut bercakap apa yang mahu dilakukan untuk rakyat bukan bercakap tentang peribadi lampau seseorang yang telah berubah," tegas Fuziah.

(TVS)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA