" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 April 2010

Peratusan Keluar Mengundi Melayu Rendah

Umno dan Barisan Nasional kini dalam keadaan amat cemas dengan kemungkinan kalah besar pada pilihan raya kecil Parlimen P094 Hulu Selangor apabila pengundi Melayu dikebanyakan kawasan majoriti Melayu tidak keluar mengundi.

Malah faktor yang memberangsangkan bagi Pakatan rakyat ialah apabila pengundi Melayu yang dahulunya penyokong tegar Umno-BN kini sudah beralih angin kepada Pakatan Rakyat.

Timbalan Pengarah Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor, Abdullah Sani Abdul Hamid berkata beliau yakin calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim kini menuju kepada kemenangan dengan majoriti yang besar.

"Setakat ini saya penuh yakin dan percaya majoriti yang bakal diperolehi calon Pakatan Rakyat adalah cukup besar.

"Keyakinan ini berdasarkan majoriti pengundi Melayu tidak keluar mengundi sekali gus memberi isyarat bahawa mereka menolak Umno dan Barisan Nasional setelah sedar mereka dikhianati sekian lama," kata Abdullah Sani kepada Suara Keadilan.

Ahli Parlimen Kuala Langat itu berkata isyarat paling ketara ialah apabila daripada lebih 1,600 penoroka di Felda Sungai Buaya hanya 686 sahaja yang keluar mengundi setakat 12 tengahari.

"Ini berbeza dengan pengundi di Bandar Sungai Buaya di mana lebih 80 peratus keluar mengundi sehingga pukul 3 petang tadi.

"Ini memberi isyarat jelas bahawa undi Melayu tidak turun sebagaimana yang direncanakan oleh Umno-BN.

Lebih membimbangkan Umno-BN kata Abdullah Sani ialah apabila trend ini tersebar luas di semua kawasan majoriti Melayu termasuk Ulu Yam Barat, Ulu Yam Timur dan Ulu Bernam.

"Saya sendiri amat terkejut apabila peneroka di Felda Soeharto membuat anjakan pemikiran yang radikal sekali pada pilihan raya kecil hari ini apabila tanpa segan silu mereka datang untuk membuat semakan daftar pengundi di pondok panas kami. Ini sesuatu yang tidak kami duga kerana Felda Soeharto sebagaiman kita tahu adalah kubu kuat Umno," kata beliau lagi.

Ditanya faktor yang menyumbang kepada perubahan drastik dalam sikap pengundi Melayu di Hulu Selangor, Abdullah Sani berkata pemberian tertangguh sebanyak RM49,000 yang dijanjikan oleh Perdana Menteri, datuk Seri Najib Razak telah melukakan hati pengundi Melayu.

"Najib dan Muhyiddin diketahui ramai tidak pernah tepati janji. Ini termasuk dengan pemberian baki RM49,000 dan ini telah memberi kesan buruk kepada Umno-BN seolah-olah peneroka terpaksa mengemis apa yang menjadi hak mereka.

"Peneroka Sg Buaya menganggap tindakan Najib itu sebagai satu penghinaan sedangkan berbeza dengan pendekatan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim yang berjanji membelapeneroka sekiranya masalah mereka tidak diselesaikan dalam tempoh tiga bulan.

"Peneroka juga gemnbira apabila Tan Sri Khalid berjanji untuk menyediakan perumahan kepada generasi Felda kedua melalui PKNS," jelas beliau.

Abdullah Sani menasihatkan semua petugas Pakatan Rakyat supaya bersabar dan kuatkan semangat bertahan menghadapi semua bentuk provokasi daripada Umno-BN.

"Saya amat kagum dengan kekuatan mental petugas kita yang berdepan dengan keganasan dan provokasi Umno-BN dengan penuh kesabaran dan secara professional," kata beliau lagi.

(Suara Keadilan)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA