" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 November 2009

Usaha Tambah Populariti PM 1 Malaysia

Sejak Najib mengambil-alih jawatan Perdana Menteri Malaysia daripada Pak Lah, slogan 1 Malaysia telah diciptakan bagi mengaburi mata rakyat konon-kononnya Najib adalah Perdana Menteri terhebat. Namun, semenjak Najib menjadi Perdana Menteri, Parti Komponen BN iaitu MIC dan MCA mula dilanda krisis yang tak sudah.

Saya mahu menarik perhatian pembaca mengenai cadangan supaya Najib menjadi orang tengah bagi menyelesaikan masaalah dalaman parti kaum Cina iaitu MCA. Sebelum ini kita boleh lihat seolah-olah Najib tidak mahu campur tangan dalam krisis berkenaan, biarlah mereka selesaikan sendiri.

Semalam mula kedengaran cadangan supaya Najib perlu campurtangan bagi menyelesaikan. Cuba kita bayangkan sekiranya cadangan ini benar-benar berlaku, Najib sanggup menjadi orang tengah bagi menyelesaikan krisis yang tambah memeningkan ini.

Mustahil….., sekiranya usaha Najib itu akan menemui kegagalan. Wira 1 Malaysia pasti mampu menyelesaikannya. Pada masa itu, Najib mengharapkan rakyat dari pelbagai bangsa akan bersama-sama dengan beliau menjayakan 1 Malaysia….

Sekiranya Najib tidak berjaya menyelesaikannya, slogan 1 Malaysia hanyalah gimik semata-mata. Dalam barisan beliau sendiri pun tidak mampu satukan, apatah lagi untuk satukan seluruh rakyat Malaysia. Ini juga akan mengesahkan bahawa kerajaan BN pasti tumbang..!

Tapi beliau silap, pemikiran rakyat pada alaf ini sudah dapat menduganya. Dengan ini, semangat untuk menjatuhkan Kerajaan BN pada PRU-13 nanti semakin bergelora lagi.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA